16 هزار واحد مسکونی برای معلولان در سطح کشور احداث می شود

16 هزار واحد مسکونی برای معلولان در سطح کشور احداث می شود

16 هزار واحد مسکونی برای معلولان در سطح کشور احداث می شود
به گزارش پارس نیوز، سلگی ظهر شنبه در افتتاح مسکن 72 واحدی مهر توانا معلولین در مسکن مهر بروجرد اظهار داشت: تاکنون بخشی از مسکن خانواده‌های دو معلول در بروجرد و لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان لرستان حدود 500 خانواده دارای دو معلول و فاقد مسکن داریم که با تلاش در سال‌های اخیر بالای 70 درصد کار انجام‌شده و واحدها یا تحویل داده‌شده یا در شرف تحویل به این افراد است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز بابیان اینکه این اقدام بزرگ با محوریت و پیگیری خیرین مسکن‌ساز و همکاری پنج دستگاه ذی‌ربط در سطح کشور انجام‌شده است، ادامه داد: با دعوت خیرین مسکن‌ساز این کار خداپسندانه انجام شد تا خانواده‌های کم درامد و حداقل دارای دو معلول بتوانند صاحب مسکن شوند.

سلگی گفت: 16 هزار واحد مسکن برای معلولین هم احداثی و هم تکمیلی در سطح کشور در دست اجرا است که از این تعداد 8 هزار واحد عملیاتی شده، 3 هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی طی دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: از تعداد 16 هزار واحد مسکن معلولین 10 هزار و 500 واحد شهری و 5 هزار و 500 واحد روستایی در حال عملیاتی شدن است که به واحدهای شهری 300 میلیون ریال و به واحدهای روستایی 160 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اختصاص داده‌شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن به دستور پیام تاریخی امام راحل(ره)، اظهار داشت: در حال حاضر انجمن خیرین مسکن‌ساز در 120 شهرستان و 31 مرکز استان تشکیل‌شده است که این نشان‌دهنده حمایت خوب سازمان‌ها در بخش مشارکت‌های مردمی است به‌طوری‌که تاکنون حدود 40 هزار واحد مسکن در سطح کشور عملیاتی شده که از این تعداد 23 هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی طی سال‌های نزدیک به اتمام خواهد رسید.

سلگی از انجمن خیرین مدرسه‌ساز در کشور به‌عنوان ظرفیتی بزرگ یادکرد و گفت: باید تلاش شود این انجمن با ظرفیتی بیشتر از حد موجود استمرار بگیرد چراکه این انجمن منشأ خیروبرکت برای افراد کم‌درآمد و معلول در حوزه مسکن است.