نماینده محلات: چرا مستمری معلولین و مستمری‌بگیران کمیته امداد افزایش پیدا نمی‌کند

نماینده محلات: چرا مستمری معلولین و مستمری‌بگیران کمیته امداد افزایش پیدا نمی‌کند

نماینده محلات: چرا مستمری معلولین و مستمری‌بگیران کمیته امداد افزایش پیدا نمی‌کند

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه مستمری معلولین و مستمری‌بگیران کمیته امداد طبق قانون باید افزایش پیدا می‌کرد، از اجرایی نشدن این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش وانانیوز،  علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت سانحه هوایی امروز هواپیمای آسمان، سالگرد شهادت شهید محلاتی را گرامی داشت و گفت: امروز این سانحه هواپیمایی اتفاق افتاد. روز گذشته هم چرخ هواپیمایی در مشهد باز نشد. امروز با خبر شدم که هواپیمایی از ایلام به سمت مشهد می‌رفته به دلیل مشکلات در فرودگاه کرمانشاه نشست. از آقای رییس درخواست دارم یک کمیته‌ای ویژه تشکیل شود و کمیسیون عمران مامور شود که این موضوع را بررسی کند که چه عاملی باعث این حوادث پی در پی می‌شود. مردم نگرانند و شایعات هم در فضای مجازی زیاد وجود دارد.

نماینده مردم محلات در ادامه در بخش دیگر تذکر خود، بیان کرد: موضوع بعدی حقابه کشاورزان منطقه ماست که داده نمی‌شود. با توجه به خشکسالی، حقابه حق مسلم کشاورزان است. بارها گفتیم وزیر نیرو عنایت ویژه‌ای در این باره داشته باشد چرا که فصل کشت و بهار فرا می‌رسد.

سلیمی تصریح کرد: مستمری معلولین و مستمری‌بگیران کمیته امداد طبق قانون باید افزایش پیدا کند اما طبق قانون افزایش پیدا نکرده است. از کمیته امداد که در بحث اشتغال کار خوبی کردند تشکر می‌کنیم ولی آنچه ما مصوب کرده بودیم اجرایی و عملیاتی نشده است.

وی در تذکری به وزیر اقتصاد، اظهار کرد: بسیاری از مصوبات کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی‌شود. کارگروه‌ها مصوباتی دارند، سرمایه‌گذاران را به بانک‌ها معرفی می‌کنند اما بانک‌ها تعلل می‌کنند و به نور چشمی‌ها وام‌های کذایی می‌دهند ولی به تولیدکنندگان واقعی به راحتی وام نمی‌دهند و آنها با درهای بسته روبرو می‌شوند، وام ازدواج هم اینگونه است. بسیاری از حق‌التدریسان سه ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نکردند. آقای وزیر آموزش و پرورش به داد حق‌التدریسی‌ها برسید.