بررسی مشکلات حمل‌ونقل شهری برای معلولان در «شهری برای همه

بررسی مشکلات حمل‌ونقل شهری برای معلولان در «شهری برای همه

بررسی مشکلات حمل‌ونقل شهری برای معلولان در «شهری برای همه

مجموعه «شهری برای همه» پنجشنبه 26 بهمن به مشکلات و معضلات حمل‌ونقل شهری برای معلولان می‌پردازد.

«فاطمه صارمی» نویسنده و کارگردان «شهری برای همه» درباره تازه‌ترین قسمت این مجموعه مستند گفت: در این قسمت مشکلات و موانع ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند بی آرتی‌ها، مترو، تاکسی و آژانس‌ها برای معلولان موردبررسی قرار می‌گیرد.
فاطمه صارمی افزود: در این مستند با نگاهی مقایسه‌ای به معرفی امکانات کشورهای پیشرفته که بعد از جنگ جهانی دوم به این مسئله ریشه‌ای نگاه کرده‌اند و مشکلات را مرتفع کردند، پرداخته‌شده است.
وی گفت: در قسمت چهارم «شهری برای همه» علی جباری هنرمند و آهنگساز دارای معلولیت، از مناسب نبودن ساخت‌وسازهای شهری و حمل‌ونقل عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و.. برای معلولین صحبت خواهد کرد، او گلایه‌هایی هم از نبود فرهنگ مناسب برخورد با افراد دارای معلولیت در سطح شهر، متروها و .. مطرح خواهد کرد.
این مجموعه مستند با مشارکت دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و شبکه مستند سیما در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه و تولیدشده است و پنجشنبه از ‌ساعت 20 پخش می‌شود.
تهیه‌کنندگی این مستند را وحید مهدی‌زاده بر عهده دارد و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربرداران ایران مصطفی فریدونی و عباس عباسی، تصویربرداران کشورهای خارجی علی بشارت و علیرضا صارمی، تدوینگران حامد مسعودی و حمیدرضا مسعودی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز علی باروتی، گوینده سینا ییلاق بیگی، عکاس احسان نقابت و مدیر تولید فرشته جوادی اشاره کرد