بهزیستی البرز اجازه بازگشایی مرکز متخلف نگهداری از معلولان را نمی دهد

بهزیستی البرز اجازه بازگشایی مرکز متخلف نگهداری از معلولان را نمی دهد

بهزیستی البرز اجازه بازگشایی مرکز متخلف نگهداری از معلولان را نمی دهد

به گزارش خبرآنلاین،داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان البرز در جمع خبرنگاران در خصوص تخلفات صورت گرفته در یک مرکز نگهداری از معلولان در فردیس اظهار داشت: در مراکز مختلف سازمان بهزیستی به ویژه حوزه توانبخشی با توجه به شرایط خاص افراد پذیرش شده مرگ و میر دور از انتظار نیست چرا که عموما حوزه های سالمندی، اعصاب و روان، معلولین ایزوله و ... ممکن است بعضا مشکلات تنفسی شدید داشته باشند و یا در مراکز شیرخوارگاه کودکان ارجاع شده در بدو تولد با این مسائل مواجه شوند.

وی افزود: به لحاظ وظیفه اداری و تعهد انسانی در تلاش هستیم که هرگز به دلیل سهل انگاری و نبود امکانات فردی در مراکز تحت نظارت ما در بخش دولتی و خصوصی دچار مشکلات به ویژه مرگ و میر نشود اما در مرکز "س" فردیس با توجه به اینکه در تمامی موارد افراد با حکم مقامات قضایی و رضایت خانواده پذیرش می شوند اما با مشکلات زیادی روبرو هستند.

بیات نژاد اظهار داشت: فردی که در مرکز مذکور دچار حادثه شد با مشکلات و بیماری هایی در بدو ورود مواجه بود و بیماری واگیر توسط بازرسان ما گزارش شد و نشان داد که سهل انگاری و کوتاهی صورت گرفته است و 40 نفر دچار بیماری گال شدند لذا در گام اول با همراهی فرمانداری، بهداشت و درمان و علوم پزشکی بیماری را مهار کردیم.مدیر کل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: پس از بررسی ها مشخص شد تخلفات متعددی درباره رفتار با مددجویانی که مشکلات ذهنی و ... داشتند وجود دارد لذا پس از مشاهده فیلم هایی که به دست ما رسید برای تعطیلی این مرکز اقدام کردیم و بدون تعارف می گویم که در حال حاضر در راستای ادامه فعالیت این مرکز به شدت تحت فشار هستیم و با صراحت در جلسه کمیسیون عالی اعلام کردم و از مقامات قضایی حکم پلمب مرکز را گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مددجویان را در مراکز تقسیم کردیم گفت: شخصا معتقدم رفع پلمب جزو اختیارات کمیته ماده 26 استانی است که اگر صلاحیت یک فرد مناسب نباشد می توان مانع ادامه فعالیت وی شد لذا با صراحت اعلام کردم تا زمانی که من در استان البرز خدمت می کنم به این مرکز و موارد مشابه به واسطه ظلم و بی حرمتی به مددجویان تحت هیچ شرایطی اجازه فعالیت نخواهم داد.

ارائه خدمات حمل‌ونقل به جانبازان رایگان انجام می‌شود مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت:برای تسهیل درحمل ونقل جانبازان و معلولان به آنها کارت بلیط ارائه می‌شود. شعارسال: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت:برای تسهیل درحمل ونقل جانبازان و معلولان به آنها کارت بلیط ارائه می‌شود. محمدحسن ایرانخواه اظهار داشت: در راستای سهولت در حمل‌ونقل و جابه‌جایی جانبازان و معلولان و ارائه خدمات رایگان، کارت بلیط برای این افراد تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بیان کرد: در قزوین 4000 جانباز وجود دارد که از این تعداد یک هزار 765 نفر جانبازی بیش از 25 درصد دارند که بر اساس مصوبه دولت باید آن‌ها از خدمات رایگان شهرداری قزوین بهره مند شوند. وی افزود:همچنین شهرداری قزوین موظف به ارائه خدمات حمل و نقل به معلولان با تخفیف 50درصد شده است که در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده و در آینده نزدیک به مرحله اجرا درمی‌آید. ایرانخواه دراین باره افزود: در شهر قزوین 2 هزار و 90 نفر معلول وجود دارد که از این تعداد 399 نفر ویلچری و 520 نفر قادر به سوار شدن اتوبوس نیستند. وی تصریح کرد:به زودی آژانس معلولان راه اندازی می‌شود تا خدمات خوبی به این قشر ارائه شود.