فرماندار آستارا خیران را به رفع مشکلات مرکز نگهداری معلولان فراخواند

فرماندار آستارا خیران را به رفع مشکلات مرکز نگهداری معلولان فراخواند

فرماندار آستارا خیران را به رفع مشکلات مرکز نگهداری معلولان فراخواند

فرماندار آستارا با اشاره به ناکافی بودن کمک های دولتی، خیران را به همت برای رفع مشکلات مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی این شهرستان فرا خواند.

یونس رنجکش روز جمعه در آئین تجلیل از خیران مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی آستارا در روستای ویرمونی این شهرستان افزود: راه دسترسی به این مرکز باید توسط بخشداری مرکزی بهسازی شود تا معلولان برای تردد به آن مشکل نداشته باشند.

وی اضافه کرد: دولت از طریق بهزیستی به این مراکز کمک می کند و باید به مهارت آموزی معلولان اهمیت داده و برای جامه عمل پوشاندن به خواسته های جامعه هدف، گام های بزرگی برداشته شود.
وی بر رفع نیازهای معلولان تاکید کرد و گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی برای تردد معلولان، حق قانونی آنان است.
رحیم بدلی مدیر مرکز توانبخشی معلولان جسمی حرکتی آستارا نیز در این آئین گفت: در این مرکز به عنوان تنها مرکز نگهداری معلولان جسمی بالای 15 سال غرب گیلان، از 23 معلول نگهداری و مراقبت می شود.
وی اظهار کرد: از طرف سازمان بهزیستی ماهیانه 90 میلیون ریال به عنوان یارانه به این مرکز برای تامین هزینه های جاری اختصاص می یابد که جوابگوی نیازها نیست.
وی افزود: هزینه های دارو، غذا و حقوق پرسنل مشکلاتی را در خدمات رسانی به معلولان ایجاد کرده و امیدواریم مسئولان و خیران، به این مرکز توجه مضاعف داشته باشند.
بدلی ادامه داد: این مرکز دارای بخش های پزشکی، روانشناسی، فیزیوتراپی، ایزوله، سالن های نگهداری معلولان و غذاخوری است و خدماتی نظیر توانبخشی و مشاوره در آن ارائه می شود.
در این آئین از 15 خیر مرکز توانبخشی معلولان جسمی حرکتی آستارا تجلیل شد.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند.