راه اندازی نخستین سالن ورزشی معلولان میبد

راه اندازی نخستین سالن ورزشی معلولان میبد

راه اندازی نخستین سالن ورزشی معلولان میبد

نخستین سالن ورزشی ویژه معلولان میبد، همزمان با ایام دهه فجر طی مراسمی در این شهر افتتاح شد.

 برای تجهیز و راه اندازی این مجموعه ورزشی که خیر میبدی، حاج محمدرضا فلاح به یاد فرزندانش محمدکاظم و غلامرضا فلاح در زیربنای 400 مترمربع بنا کرده سه میلیارد ریال هزینه شده است.
رییس سازمان بهزیستی یزد در این مراسم گفت: شکل گیری سازمان بهزیستی همراه با هدف فقرزدایی و بهتر زیستن بوده است.
جلیل عفتی افزود: سازمان بهزیستی با نگاه بلند شهید دکتر فیاض بخش و با هدف فقر زدایی و بهتر زیستن شکل گرفت و امروز به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی شناخته می شود.
وی گفت: در سالیانی که از شکل گیری سازمان بهزیستی گذشته ، این سازمان با دستان پرتوان خیرین و مردم در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمات پرداخته است.
رئیس سازمان بهزیستی استان یزد عنوان نمود : ارائه خدمات توانبخشی و توانمند سازی به معلولین و جامعه هدف بهزیستی به عنوان محور فعالیتهای بهزیستی مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا از ابزار های گوناگونی استفاده می شود.
وی افزود : این امر برای معلولین به صورت خاص مورد نیاز می باشد زیرا محدودیتها ی جسمی و حرکتی که معلولین دارند با انجام حرکات ورزشی می تواند کاهش پیدا کند و همچنین اثرات سوء این محدودیتها در سایه فعالیتهای ورزشی رفع شود .
وی حضور معلولین و جانبازان درمسابقات را نشانه روحیه بالا و اعتماد به نفس آنها ذکر نمود و افزود : این روحیه تا به حال باعث به دست آوردن مقامهای مختلف در سطح استان و کشور برای انها شده است.
رئیس سازمان بهزیستی استان یزد تصریح نمود : سازمان بهزیستی به عنوان تکلیف خود در حوزه فعالیتش به این امر توجه داشته و سعی شده امکانات و شرایطی را در حد توان و اختیار ، در جهت تشویق و حمایت از جامعه ورزشی معلولین ارائه نماید.
وی تاکید نمود : معلولین ما باید از حضور در همه فضاهای فرهنگی ، ورزشی ، هنری و... سهم داشته باشند نه اینکه حضورشان تنها در فضاهایی خاص باشد و حق معلولین هست که در همه فضاها حضور داشته و در استفاده از امکاناتی که به صورت عمومی در اختیار مردم هست ، سهیم باشند .
حدود 22 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان یزد هستند.