افتتاح سرپناه جدید معلولین و مددجویان در دهه فجر در اردبیل

افتتاح سرپناه جدید معلولین و مددجویان در دهه فجر در اردبیل

افتتاح سرپناه جدید معلولین و مددجویان در دهه فجر در اردبیل

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر تعدادی از مساکن مورد نیاز مددجویان و معلولان در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
بهزاد ستاری در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر شهرستان اردبیل اظهار کرد: تعدادی از این واحدهای مسکونی متناسب با شرایط معلولان و مددجویان تکمیل و آماده بهره‌برداری شده تا سرپناهی شایسته برای این خانواده‌ها تامین شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 45 واحد مسکن مورد نیاز مددجویان و معلولان با همکاری نهادهای مرتبط تحویل آنها شده است، خاطرنشان کرد: در ایام مبارک دهه فجر قرار است 102 واحد از این مساکن نیز که تکمیل و آماده شده تحویل خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش بیمه داده شود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در کنار تامین سرپناه یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی تهیه و تدارک طرح‌های اشتغالزا و توانمندی خانواده‌های نیازمند است، گفت: در همین راستا با ظرفیت 150 گروه خودیار برنامه تامین مالی خرد در دو شهرستان شمالی استان اردبیل، بیله‌سوار و گرمی راه‌اندازی می‌شود.
ستاری فعالیت گروه‌های همیار زنان در کمک به اقتصاد خانوار و اشتغال زنان سرپرست خانوار را یادآور شد و افزود: با افتتاح گروه زنان همیار شهرستان گزمی زمینه اشتغال بیش از 180 نفر فراهم می‌آید.
وی افتتاح 20 مهد کودک، پایگاه اورژانس اجتماعی بیله‌سوار، مرکز توانبخشی کودکان اوتسیم و مرکز روزانه سالمندان را در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر از جمله افتتاح‌های بهزیستی اعلام کرد.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل فعال بودن مهدهای کودک شهری و روستایی را با ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به کودکان یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر 364 مهد فعال در استان اردبیل وجود دارد که برای بیش از 8 هزار و 500 کودک خدمات ارائه می‌کند.
ستاری افزود: در گرامی داشت این ایام مرکز مشاوره ژنتیک در اردبیل و چهار مرکز مشاوره روانشناختی و خانه‌های کوچک معلولان آماده راه‌اندازی شده تا گروه‌های خاص سازمان بهزیستی از این مراکز استفاده کنند.
وی گفت: با ایجاد و توسعه چنین مراکزی موفق شدیم با همراهی بخش خصوصی زمینه اشتغال 65 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با سازمان بهزیستی را فراهم کنیم.