سهم معلولان و جانبازان از فضای ورزشی مشهد، تنها یک سالن

سهم معلولان و جانبازان از فضای ورزشی مشهد، تنها یک سالن

سهم معلولان و جانبازان از فضای ورزشی مشهد، تنها یک سالن

رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان رضوی در خصوص امکانات و مجموعه‌های ورزشی معتقد است این قشر از شهروندان به فضای ورزشی بیشتری در اقصی‌نقاط شهر نیاز دارند.

هادی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- در خصوص اقدامات اخیر هیات جانبازان و معلولین خراسان رضوی اظهار کرد: تا پایان بهمن‌ماه افتتاح سایت تیر و کمان در مجموعه 15 خرداد را در پیش داریم که برای نخستین بار در استان شکل می‌گیرد.

وی افزود: شرکت در مسابقات والیبال نشسته مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان، ‌کسب مقام سوم کشوری در بخش آقایان و چهارم کشوری در بخش بانوان در رشته بوچیا، شرکت در مسابقات باشگاهی شنا و همچنین اعزام تیم فوتبال جانبازان و معلولین برای مسابقات قهرمانی کشور به شیراز از اقدامات اخیر هیات جانبازان و معلولین خراسان رضوی به‌شمار می‌آید.

رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان رضوی در خصوص اقدامات شورای شهر مشهد در رابطه با ورزش معلولان و جانبازان خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر به تازگی به این منصب رسیده‌اند و باید یک سال بگذرد تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از شورای شهر و شهرداری مشهد داشته باشیم. 

رضایی درخصوص درخواست هیات جانبازان و معلولین از شورای شهر افزود: 10 الی 15 درصد از شهروندان مشهد را افراد جانباز، معلول، نابینا، ناشنوا و همراه با انواع بیماری‌های خاص تشکیل می‌دهند. شهرداری، امکانات ورزشی بسیار زیادی در مشهد دارد ولی هیچ یک از این امکانات ورزشی برای این قشر خاص از شهروندان نیست، درحالی‌که در سایر کلان‌شهرها از جمله تهران، اصفهان، تبریز و شیراز مجموعه‌های ورزشی مخصوصی در اختیار جانبازان و معلولین قرار گرفته‌است. 

وی افزود: اگر برنامه‌ریزی برای ورزش شهروندان انجام می‌دهیم، باید تمام جامعه شهری را در نظر بگیریم، نه اینکه این برنامه‌ریزی فقط شامل 85 درصد شهروندان سالم شود. تمامی مدیران شهری و استانی باید این سوال را از خود بپرسند که برای افراد جانباز ومعلول چه برنامه‌ای دارند؟

هادی رضایی ادامه داد: جامعه هدف ما جزو طبقه متوسط روبه پایین جامعه هستند و باید در قسمت‌های پایین شهر بیشتر به فکر جانبازان و معلولین باشیم. بایستی مجموعه‌های ورزشی را در این مناطق ایجاد کنیم تا این عزیزان مانند سایر شهرها از امکانات و مجموعه‌های ورزشی بهرمند شوند. این یک نیاز برای جانبازان و معلولین به‌شمار می‌رود که امیدواریم از طریق اعضای جدید شورای شهر مورد پیگیری قرار گیرد، نباید فراموش کنیم که جانبازان و معلولین علاوه بر نیاز به شغل و کار، به ورزش نیز احتیاج دارند.

رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان‌رضوی با اشاره به نظر مثبت شهردار مشهد تاکید کرد: شهردار مشهد در این خصوص چراغ سبز نشان داده و صحبت‌هایی با او داشته‌ام. انتظار داریم که پس از پایان دغدغه‌های مربوط به انتصابات توسط شهردار مشهد به نیازهای شهروندان رسیدگی شود.

رضایی در خصوص شرایط مجموعه 15 خرداد، افزود: مجموعه 15 خرداد در اختیار اداره کل ورزش‌وجوانان قرار دارد و با توجه به ماده 88 که در اجاره هیات جانبازان و معلولین  قرار دارد، هیات علاوه بر پرداخت هزینه به خزانه دولت، درآمدزایی نیز دارد تا بتواند هزینه ورزشکاران را پرداخت کند. با این وجود این مجموعه به دلیل قرار داشتن در قسمت بالای شهر مشهد، برای جانبازان و معلولین  بسنده نمی‌کند و این یک نیاز برای جانبازان و معلولین  مشهد است که مجموعه‌ای در بخش‌هایی از قبیل سیدی، رجایی‌شهر و خواجه‌ربیع احداث شود. 

سرپرست تیم اعزامی ایران به مسابقات آسیایی جاکارتا در پایان تصریح کرد: مهرماه 97 مسابقات آسیایی جاکارتا را در پیش‌رو داریم که 420 ورزشکار از ایران به این مسابقات اعزام خواهندشد. خراسان رضوی پتانسیل خوبی در ورزش جانبازان و معلولین دارد و فکر می‌کنم تعداد قابل توجهی، ورزشکار خراسانی در مسابقات آسیایی حضور داشته‌باشند.