500 تعهد شغلی بهزیستی زنجان برای مددجویان محقق شده است

500 تعهد شغلی بهزیستی زنجان برای مددجویان محقق شده است

500 تعهد شغلی بهزیستی زنجان برای مددجویان محقق شده است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار از مهم ترین رویکرد بهزیستی برای توانمند سازی معلولین و جامعه هدف است افزود : از ابتدای سال تا کنون 500 مورد تعهد شغلی توسط بهزیستی برای مددجویان بهزیستی استان زنجان ایجاد شد.

محمد محمدی در مراسم افتتاحیه دوره شایستگی های آمادگی شغلی برای معلولان گفت : با توجه به اهمیت موضوع اشتغال در سالجاری که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری گردیده است مهمترین رویکرد بهزیستی توانمند سازی مددجویان است که خروج سالانه 10 درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد .

وی با بیان اینکه مهمترین استراتژی بهزیستی توانمند سازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار است اظهار نمود : این نهاد حمایتی از همه ظرفیت ها و نهادها برای اشتغال یک فرد معلول استفاده می نماید تا در جامعه عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در او ایجاد شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : مشوق‌های حمایتی بیمه‌ای، ارتقاء کارایی معلولان و تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی از مشوق‌های حمایتی در راستای تسهیل اشتغال زایی جامعه هدف به‌شمار می‌رود ،در واقع بهزیستی نسبت به شناسایی نیازهای فردی جامعه هدف اقدام نموده و پس از اولویت بندی ، برنامه آموزش‌های شغلی توسط تیم‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی از مرکز محوری به خانواده محوری گسترش پیدا کرده و این مهم در راستای توانمند سازی معلولان است تصریح نمود : اشتغال معلولان باعث استقلال و افزایش شادی در آنها شده و بهتر می‌توانند توانایی‌های خود را در جامعه نشان دهند.

محمدی توانایی ایجاد خلاقیت و نوآوری در محیط کار ، برنامه ریزی و اجرای پروژه ، پیاده سازی الگوی کارآفرینی و بررسی کاربرد طرح در محیط کار ، ایجاد اخلاق حرفه ای و آئین کارورزی ، ایجاد کارگروهی و همکاری در محیط کار، توانایی آفرینش بهره وری و خودگردانی در محیط های کاری را از مهمترین اهداف این دوره آموزشی برشمرد .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای ؛ در طرح توانمندسازی شغلی برای گروه‌های هدف خاص در راستای ارتقای توانمندی های مهارتی و بهره مندی مددجویان و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت های آموزشی است یادآور شد: معلولین و مددجویان بر اساس علائق و توانائی ها و همچنین نیاز بازار کار جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی می گردند و متناسب با نوع رشته معرفی شده آموزش های لازم را طی و پس از برگزاری آزمون گواهینامه آموزشی دریافت می نمایند.

وی گفت: آماده سازی شغلی فرایندی است که طی آن افراد جامعه هدف سازمان متناسب با توانایی ها، علایق، ظرفیت ها و با در نظر داشتن منابع موجود، آموزشهای مختلف اعم از فنی و حرفه ای، مهارتهای کسب و کار، مهارتهای زندگی را دریافت و جهت استفاده از فرصت های شغلی بکار می بندند.

وی گفت: دوره آموزشی "شایستگی های آمادگی شغلی" با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای مددجویان بهزیستی استان زنجان ، کارشناسان رابط اشتغال و کارشناسان مراکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی حمایتی بمدت 4 روز در سالن کنفرانس بهیزستی استان زنجان برگزار می گردد.

گفتنی است : بهزیستی استان زنجان سال گذشته 440 مورد تعهد شغلی با اعتباری بالغ بر20 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی استان زنجان اختصاص داد.