توانبخشی مبتنی بر جامعه در همه شهرها باید اجرایی شود

توانبخشی مبتنی بر جامعه در همه شهرها باید اجرایی شود

توانبخشی مبتنی بر جامعه در همه شهرها باید اجرایی شود

 مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور ، با بیان اینکه توانبخشی نوین و علمی، توانمندسازی مبتنی بر جامعه است، گفت: این رویکرد باید در همه شهرها هم اجرایی شود.

کاظم نظم‌ده در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های مجری طرح توانمندسازی بهزیستی گفت: توانمندسازی روحی_روانی و معنوی زیربنای توانمندسازی در حوزه معلولان است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیاری از خدمات و فرایندهای سازمانی در انجمن‌های معلولان تسهیل و بر این اساس شرایط معلولان نسبت به سال‌های قبل مطلوب‌تر شده است، هرچند تا رسیدن به شرایط مطلوب راه درازی در پیش داریم.
وی افزود: برغم کاهش زمان مداخلات بهنگام در معلولیت ها به 6 ماه، باید با اصلاح فرایندهای قدیمی، بلوغ فرایندهای موجود و خلق رویکردهای جدید گام‌های موثری در این زمینه برداریم. توانمندسازی فرآیندی گسترده، پیچیده و مستمر است و توانمندسازی روحی_روانی و معنوی زیربنای توانمندسازی در حوزه معلولان است و در نهایت در توانمندسازی باید به دنبال افزایش عزت نفس و کرامت انسانی افراد دارای معلولیت باشیم.
نظم‌ده گفت : امروز باید توانبخشی مبتنی بر جامعه که سالهاست در روستاها با موفقیت در حال اجراست، در همه شهرها هم اجرایی شود چرا که تنها رویکرد کارآمد و اثربخش در حوزه توانبخشی، توانمندسازی مبتنی بر جامعه است.
مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: برای توانمندسازی موفق باید فعالیت‌های موجود را مورد بازبینی قرار داد و کارشناسان متخصص باید با خلاقیت به دنبال بلوغ فرآیندهای موجود و ارائه رویکردهای جدید در حوزه توانمندسازی مبتنی بر جامعه باشند تا بتوانند با وجود منابع محدود به بهره‌وری بهینه دست پیدا کنند.