دستگاه های اجرایی در اجرای قانون 3 درصد استخدام معلولان اهتمام لازم را ندارند

دستگاه های اجرایی در اجرای قانون 3 درصد استخدام معلولان اهتمام لازم را ندارند

دستگاه های اجرایی در اجرای قانون 3 درصد استخدام معلولان اهتمام لازم را ندارند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از برگزاری همایش خیرین کارساز برای اولین بار در سطح کشور در آذربایجان غربی خبر داد.

منطقه آذربایجان غربی، سعید فریور  در نشستی با اصحاب رسانه از برگزاری همایش خیرین کارساز در استان به همت موسسه خیریه ندای افق روشن و در تاریخ 29 بهمن سال جاری خبر داد و افزود:این همایش هم راستا با اهداف و رسالت های ذاتی سازمان بهزیستی و در جهت حمایت از مددجویان در زمینه اشتغال و نیز مرتفع ساختن نیازهای ضروری جامعه هدف بهزیستی برگزار می شود.

فریور با ابراز نارضایتی از آمار بیکاری معلولان تحت حمایت بهزیستی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون 3 درصد استخدام های دولتی و نیمه دولتی باید از میان جامعه معلولین باشد اما دستگاه های اجرایی در عمل به این قانون اهتمام لازم را ندارند.

وی ادامه داد: در ششم دی ماه لایحه ای توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم شورای نگهبان شده است که در صورت موافقت شورای نگهبان و اجرایی شدن آن بخش اعظم مشکلات اشتغال جامعه معلولین رفع خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی تصریح کرد: براساس این لایحه تمامی دستگاه های دولتی و نمیه دولتی موظف خواهند شد 30 درصد استخدام های خود را در پست هایی مانند اپراتور تلفن و ... که معلولین توان انجام آن را دارند به جامعه معلولین اختصاص دهند.

قلیزاده مدیرعامل موسسه خیریه ندای افق روشن نیز در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: بعد از انجام این همایش و با کمک خیرین کارساز منطقه، اقدام به احداث یک واحد بزرگ صعنتی خواهیم کرد تا بدین طریق و با ایجاد درآمدی پایدار تا حدی بتوانیم مشکلات اشتغال معلولین استان را پوشش دهیم.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت و نقش رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی این همایش خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند با ارائه ایده ها، راهکارها و همکاری های لازم یاری رسان موسسه ندای افق روشن در جذب خیرین کارساز باشند.