صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای معلولان تاسیس می شود

صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای معلولان تاسیس می شود

صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای معلولان تاسیس می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند افراد معلول با برگزاری آزمون اختصاصی جامعه معلولان به کار گرفته شوند.

در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

لاریجانی رئیس مجلس در ابتدای بررسی مواد این لایحه از تعدادی از تبصره های این لایحه که جلسه گذشته به تصویب رسیده بود رفع ابهام کرد.

مقرر شد در راستای استفاده رایگان معلولان از آموزش عالی در دانشگاههای دولتی و دانشگاه آزاد از ردیف های مربوطه در بودجه های سنواتی منابع مورد نیاز تامین شود.

علاوه بر این با رفع ابهامات ماده دیگری مقرر شد صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت در چارچوب قوانین و مقررات تاسیس شود.

همچنین وکلای ملت با رفع ابهامات ماده ۱۱ این قانون مقرر کردند ۳۰ درصد از پست های سازمانی، تلفنچی دستگاهها، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی اختصاص یابد.

همچنین مقرر شد ۳۰ درصد از پست های سازمانی متصدی دفتری و ماشین نویسی دستگاهها، شرکت ها و نهادهای عمومی به افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی داده شود.

وکلای ملت با رفع ابهام از تبصره ماده ۱۱ مقرر کردند کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی مجازند تا سقف مجوزهای استخدامی سالانه خود، افراد نابینا و ناشنوا و افراد دارای آسیب نخاعی واجد شرایط طبق ضوابط قانونی با برگزاری آزمون اختصاصی جامعه معلولین بکار گیرند.