خدمت به معلولان فرصت ویژه معنوی است

خدمت به معلولان فرصت ویژه معنوی است

خدمت به معلولان فرصت ویژه معنوی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
خدمت به معلولان فرصت ویژه معنوی است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدمت به معلولین فرصت ویژه معنوی محسوب می ‌شود که اجر و پاداش بسیاری دارد.

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه بازدید از «مرکز توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی عاطفه» قزوین اظهار کرد: در قرآن کریم آیات زیادی آمده است که از خدمت‌ رسانی به مردم حمایت کرده و این موضوع مایه آرامش خاطر فعالان این عرصه مهم است.

 وی تصریح کرد: خداوند می ‌فرماید همه انسان‌ ها در حال چشیدن مرگ هستند و سپس همه به نزد ما باز می ‌گردند، مرگ یک قاعده کلی برای همه انسان‌ ها در دنیا است و همه به آن باور دارند و هر کسی که در این عالم زندگی می ‌کند، به زندگی و مرگ اعتقاد دارد.

 امام جمعه قزوین افزود: خداوند فرموده همه مرگ را می‌ چشند و به سوی ما باز می‌ گردند و همواره مورد آزمایش ‌های الهی قرار می ‌گیرند؛ یعنی اگر در زندگی دچار کاستی، گرفتاری، سختی، موفقیت و پیروزی شدید، همه این مسائل آزمون الهی محسوب می ‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان، مقابله با ظالمان، پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و شکرگزاری در برابر نعمات الهی جزو وظایف همه است و ما در موضع فقر یا ثروت تکالیفی داریم که باید به آنها پایبند باشیم.

 آیت الله عابدینی با بیان اینکه کوچک ‌ترین خیر در عالم مورد محاسبه قرار می ‌گیرد، عنوان کرد: خدماتی که شما عزیزان به معلولان ارائه می ‌دهید، بسیار ارزشمند و مورد تأیید دین قرار دارد و اجر و پاداش بسیاری را نصیب شما خواهد کرد.

 وی اعلام کرد: یک فرصت معنوی ویژه ‌ای را خداوند برای خدمات به معلولان قرار داده است و سهم معنوی بزرگی هم برای خدمتگزاران به این قشر در نظر گرفته که به آنها عطا می ‌کند.

گفتنی است مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌ روزی معلولین ذهنی دختر بالای ۱۵ سال عاطفه در سال 1380 تأسیس شده است که در حوزه  پزشکی، پرستاری، کار درمانی، آموزش هنرهای دستی، برگزاری کلاس ‌های آموزشی و ورزشی، انجام اردوهای تفریحی و برگزاری برنامه ‌های مناسبتی فعالیت دارد.