کمک ۵۰۰ میلیون ریالی مدیریت شهری به هیئت ورزشهای معلولین و جانبازان

کمک ۵۰۰ میلیون ریالی مدیریت شهری به هیئت ورزشهای معلولین و جانبازان

کمک ۵۰۰ میلیون ریالی مدیریت شهری به هیئت ورزشهای معلولین و جانبازان

در جلسه علنی امروز شورای شهر کرج لایحه دو فوریتی اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال کمک مازاد به هیئت ورزشهای معلولین و جانبازان در راستای تکریم توان یابان گرامی در شورای اسلامی شهر کرج به اتفاق آرا تصویب شد.

  

در ابتدای جلسه سی و یکم شورای شهر کرج مهدی حاجی قاسمی ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل گفت: از محورهایی که شهرداری در این زمینه می تواند به آن توجه کند تراموا و بی.آر.تی است.

 رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج افزود: توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند در کرج به تازگی شروع شده است، مشکلاتی که در کرج وجود دارد را می توان با هوشمند سازی حمل و نقل حل کرد.

حاجی قاسمی با اشاره به لزوم توجه شورا به انسان‌محور بودن برنامه‌های شهر کرج گفت: بهبود وضعیت پیاده‌روها ازجمله اقداماتی است که لازم به پیگیری شهرداری می باشد و افراد عادی جامعه و معلولین باید بتوانند از مسیرها به راحتی عبور کنند.

وی با اشاره به اهمیت انجام و اتمام پروژه‌های سنگین جاده‌ای تصریح کرد: برای حل مشکلات قابل‌توجه در بحث ترافیک شهری، لازم است به پروژه‌های سنگین جاده‌ای شهر نیز توجه ویژه‌ ای شود، چراکه این مسئله می‌تواند کمک شایانی برای رفع معضلات در جاده‌ها و حمل‌ونقل شهری باشد.

منصور وحیدی نایب رییس شورای شهر کرج در ادامه جلسه علنی و در خصوص مطرح شدن لایحه طرح دو فوریتی اختصاص ۵۰ میلیون تومان به هیئت‌ ورزش‌های معلولان و جانبازان استان البرز، ضمن ایراد وارد کردن به معاونت فرهنگی شهردار کرج افزود: در صورت ارسال لایحه به شورا لازم است مدافعی از طرف شهرداری برای لایحه مذکور فرستاده شود.

وی افزود: از شهرداری انتظار می‌رود همان‌طور که به برنامه‌های خود اهمیت می‌دهند و از شورا برای حضور در برنامه خود درخواست می‌کند نسبت به دفاع از لایحه‌های خود در شورا نیز حضورداشته باشد.

حسین محمدی رئیس کمسیون محیط ‌زیست شورای شهر کرج در ادامه تصریح کرد: خواهشمندیم در چنین مواردی که نیاز به بررسی بیشتری است ارسال و تصویب لایحه را به دقایق پایانی موکول نکنند تا شورا فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری داشته باشد.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای شهر کرج گفت: کرج در حال حاضر شهری گذری است، طی چهارسال آینده باید به مقصد گردشگری یک تا سه روزه تبدیل شود.

احد رسولی افزود: اگر بخواهیم چنین هدفی را عملی کنیم باید براساس رویکردهایی که  در حوزه چشم اندازها پیش بینی و مطالعات انجام شده  و پیش بینی‌های گردشگری به این پهنه‌ها دقت بیشتر داشته  و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

 وی ادامه داد: پروژه های گردشگری و تفرجگاهی متعددی در اطراف شهر کرج تعریف شده که پروژه گردشگری و تفریحی اراضی شمالی شهر کرج، اراضی چمن، طرح پیاده راه از دانشگاه خوارزمی تا استانداری و ساماندهی تپه مراد آب از جمله این موارد است.

در این جلسه تغییر نام کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج و اضافه کردن کلمه گردشگری به این کمیسیون مطرح شد که به تصویب اعضای شورای شهر نرسید.