لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جامعه معلولان

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جامعه معلولان

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جامعه معلولان

مدیرکل بهزیستی مازندران با تأکید بر عدالت متوازن در جامعه، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جامعه معلولان برای دستیابی به جامعه‌ای همراه با رشد و شکوفایی ضروری است.

سید سعید آرام در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری با اشاره به‌روز جهانی معلولان، گفت: ایجاد بستر مناسب برای حضور معلول در جامعه ضروری است و باید میزان آگاهی شهروندان درباره حق‌وحقوق معلولان افزایش یابد.

وی با تأکید بر عدالت متوازن در جامعه، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جامعه معلولان برای دستیابی به جامعه‌ای همراه با رشد و شکوفایی ضروری است.

مدیرکل بهزیستی مازندران به تحت پوشش قرار گرفتن 14 هزار روستایی در طرح توان‌بخشی بهزیستی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی توانمندسازی معلولان و ایجاد اشتغال است تا جایی که رتبه برتر اشتغال معلولان در کشور را بهزیستی مازندران کسب کرده است.

آرام بابیان اینکه تأمین وسایل کمک توان‌بخشی برای معلولین جز اساسی‌ترین کارهای بهزیستی است، افزود: بهزیستی مازندران توانسته توزیع این لوازم را به‌روز کند به‌طوری‌که هیچ معلولی پشت نوبت دریافت لوازم نیست.

وی با اشاره به مسکن معلولان، گفت: 128 واحد مسکن روستایی و 135 واحد مسکن شهری برای خانواده‌های بیش از دو معلول در حال ساخت است که 50 واحد آن در هفته معلولین به این خانواده‌ها تحویل داده شد.