نخستین انجمن حمایت از معلولان جنوب کرمان در جیرفت به بهره برداری رسید

نخستین انجمن حمایت از معلولان جنوب کرمان در جیرفت به بهره برداری رسید

نخستین انجمن حمایت از معلولان جنوب کرمان در جیرفت به بهره برداری رسید

نخستین انجمن حمایت از معلولان جنوب کرمان با نام یاران همراه فردای جیرفت آغاز به کار کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت عصر دوشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت: موسسه خیریه و غیرانتفاعی حمایت از معلولین یاران همراه فردای جیرفت با مجوز و تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان کرمان بعنوان نخستین موسسه حمایت از معلولان در جنوب کرمان فعالیت خود را امروز رسما آغاز کرد.

محمدرضانژاد افزود: هدف از ایجاد این مرکز واگذاری امور معلولان به خود معلولان است که این مهم برای اولین بار در جنوب کرمان انجام می شود.
وی ضمن تبریک 12 آذر روز جهانی معلولان گفت: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه دست آوردهای معلولان، برگزاری روز جهانی معلولان، دیدار با فرماندار و امام جمعه، افتتاح انجمن حمایت از معلولان یاران همراه فردای جیرفت، برگزاری مسابقات ورزشی ویلچررانی، دارت و تیرکمان، دیدار با خانواده معلولان و شرکت در نمازجمعه از برنامه های اداره بهزیستی جیرفت در هفته معلولان است.
وی به برگزاری برنامه روز معلول اشاره کرد و افزود: این برنامه 100 درصد توسط انجمن معلولان انجام شد که این یک ظرفیت و تجربه خوبی برای این قشر است.
وی بیان کرد: معلولیت محدودیت نیست لذا دنبال توانمند سازی معلولین هستیم و در این زمینه با برگزاری دوره های خیاطی، خطاطی و هنرهای دستی تلاش های زیادی برای توانمند سازی معلولان شده است.
رییس اداره بهزیستی جیرفت گفت: سه هزار و 295 معلول در شهرستان جیرفت وجود دارد که از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: یکهزارو 229 نفر معلول جسمی، 361 نفر معلول بینایی، 223 نفر معلول شنوایی، 454 روانی و یکهزار و 27 نفر معلول ذهنی در شهرستان جیرفت وجود دارد که بیشترین معلولیت ها در زمینه جسمی است.
مدیرموسسه خیریه و غیرانتفاعی حمایت از معلولان یاران همراه فردای جیرفت در این آیین ضمن تشکر از حمایت های رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: پس از 2 سال پیگیری و حمایت های رییس اداره بهزیستی برای اولین بار در جنوب استان کرمان انجمن حمایت از معلولان بطور رسمی آغاز بکار کرد.
فاطمه درینی افزود: هدف از راه اندازی این مرکز حمایت از جامعه معلولان است لذا امیدواریم با همکاری مسئولان در این زمینه موفق باشیم.
وی ادامه داد: در این انجمن هم اکنون 60 نفر عضو هستند و پیگیر افزایش تعداد اعضا و ارائه خدمات مورد نیاز مددجویان هستیم.
وی به برگزاری نمایشگاه دست آوردهای معلولان در پارک ولیعصر جیرفت اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه دست آوردهای معلولان در 9 غرفه به نمایش گذاشته شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این آیین با حضور رئیس اداره بهزیستی جیرفت و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد.