رتبه دوم خراسان‌رضوی از نظر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی در کشور

رتبه دوم خراسان‌رضوی از نظر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی در کشور

رتبه دوم خراسان‌رضوی از نظر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی در کشور

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به مشکلات معلولین در جامعه گفت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در استان انجام شده است، در حال حاضر استان خراسان‌رضوی در سطح کشور از نظر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی رتبه دوم را داراست که با همکاری مردم و نهادهای اجرایی می‌توانیم رتبه برتر در سطح کشور را کسب کنیم.

حمیدرضا پوریوسف امروز اول آذرماه در آئین آغازین همایش علمی کاربردی مسؤولین ستادی و رؤسای بهزیستی خراسان‌رضوی که به میزبانی شهرستان قوچان اول و دوم آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود، در خصوص اجرای طرح کاهش طلاق در استان اظهار کرد: در نتیجه اجرای این طرح کاهش طلاق توسط بهزیستی، رتبه خراسان‌رضوی در کل کشور در خصوص آسیب  طلاق در سه سال گذشته 8 برابر کاهش یافته است و این در حالی است که استان خراسان رضوی در سال 93 در بحث طلاق  رتبه اول کشور را داشت که این میزان در سال 95 به رتبه هشتم رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که در سال 96 هم این رقم کاهش یابد. 

وی با اشاره با تحت پوشش قرار دادن 475 هزار نفر جامعه هدف و ارائه خدمات به این افراد اظهارکرد: بهزیستی برای اولین بار در تاریخ قانونگذاری کشور متولی سلامت اجتماعی شناخته شده و همه فعالیت‌های همکاران ما در واحدهای تخصصی بهزیستی به همین سمت حرکت می‌کند. 

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه خشونت، اعتیاد و طلاق سه آسیب عمده و اصلی کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این الگو در سطح استان نیز مصداق دارد و به همین دلیل در این سه حوزه بهزیستی با قوت و وسعت وارد شده است که در این زمینه در سال گذشته خدمات در سطوح مختلف پیشگیری در بهزیستی به رشد 70 در صدی دست یافته است.

وی با اشاره به کاهش 13 درصدی طلاق در شش ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر این رتبه خراسان‌رضوی در زمینه طلاق هم کاهش کلی داشته است که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

 همایش دو روزه علمی کاربردی مسئولین ستادی و روسای بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی یکم و دوم آذر ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار می‌شود.