تخریب خانه ی4500مددجوی بهزیستی در زلزله

تخریب خانه ی4500مددجوی بهزیستی در زلزله

تخریب خانه ی4500مددجوی بهزیستی در زلزله

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: خانه های 4 هزار و 500 مددجوی بهزیستی در زلزله غرب کشور تخریب شد و این افراد علاوه بر رسیدگی مادی به کمک های اجتماعی و مشاوره ای احتیاج شدید دارند.

حبیب الله مسعودی فرید روز پنجشنبه در همایش تبیین جایگاه بهزیستی در نظام سلامت اجتماعی در گرگان اظهار کرد : اگر نسبت به برقراری سلامت اجتماعی در این افراد بی اعتنا باشیم ، آسیب های جدی به آنان وارد و خسارت آن همه جامعه را در بر خواهد گرفت. 
وی بیان کرد: از ابتدای وقوع این زمین لرزه ، تیم های کارشناسی و مشاوره ای به مناطق زلزله زده اعزام شدند و در حال تلاش برای کمک به ارتقای روحیه و بازپروری سلامت مددجویان زیرپوشش هستند . 
معاون امور اجتماعی بهزیستی در ادامه به برنامه این سازمان برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت : یکی از این تلاش های موثر راه اندازی 'سامانه الکترونیکی مداخله در طلاق' بود که انجام آزمایشی آن در خراسان رضوی منجر به کاهش 8.1 درصدی طلاق در این استان شد.
مسعودی فرید ادامه داد: با توجه به بازخوردهای مثبت این طرح ، تا پایان امسال در همه استان های کشور شاهد اجرای آن و راه اندازی سامانه خواهیم بود که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کمتر شدن وقوع طلاق در کشور باشیم . 
وی به برنامه ریزی جدی سازمان بهزیستی برای کاهش دیگر آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تدوین سند ملی سلامت یکی از راهکارهای اندیشیده شده برای رسیدن به این اهداف است که با توجه به انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده، در صورت تصویب و اجرای این طرح ، شاهد کاهش محسوس آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد ، طلاق و رفتارهای غیراخلاقی خواهیم بود . 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: این سند پس از تکمیل در انتظار تصویب توسط شورای انقلاب فرهنگی است که امیدواریم با تصویب زودهنگام، عملیات اجرایی برای مهار آسیب ها با انجام کارهای زیرساختی و زیربنایی با تکیه بر تقویت بنیه های فکری و فرهنگی کودکان آغاز شود. 
مدیرکل بهزیستی گلستان هم در این جلسه با انتقاد از نامناسب بودن زیرساخت های شهری برای تردد گروه های ویژه مانند نابینایان و معلولین گفت: متاسفانه شهرداری های گلستان تاکنون از پرداختن به این بخش مهم غفلت کرده اند درحالی که این مورد همواره معضلاتی را برای این افراد ایجاد می کند.
ابراهیم غفاری اظهار کرد: این افراد باید به عنوان عضو جامعه مورد پذیرش مسئولان قرار گیرند، استفاده آنها از امکانات و خدمات شهری همواره با دشواری و سختی همراه است. 
وی بیان کرد : به عنوان نمونه هم اینک بیش از 80 درصد اماکن و معابر و پارک های شهر گرگان برای استفاده این گروه ها نامناسب است.