خیرین سرمایه‌های معنوی هستند

خیرین سرمایه‌های معنوی هستند

خیرین سرمایه‌های معنوی هستند

خیرین سرمایه‌های معنوی هستند/ بیش از 700 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی توسط خیرین آمل به نیازمندان

 

 رییس بهزیستی آمل گفت: در 6 ماه اول سال بیش از 96 میلیون تومان مشارکت نقدی و مبلغ 590 میلیون تومان مشارکت غیر نقدی توسط خیرین آمل اهدا شد که بیش از 100درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشتیم

وحید حسین‌زاده در جلسه شورای مشارکت مردمی بهزیستی با محوریت بهبود معیشت خانوادهای معتادان در فرمانداری آمل به تاکید دین مبین اسلام درباره رسیدگی به محرومان اشاره کرد و گفت: دین اسلام از چهارده قرن قبل رسیدگی به محرومین و نیازمندان را تاکید داشته و احادیث زیادی در این زمینه وجود دارد که گویا از وضع کنونی جامعه آگاه است.

وی نشاط و شادمانی را در زندگی مشروط به انس، الفت و مهربانی با هم‌نوعان دانست و افزود: همه انسان‌ها نیازمند هستند، هیچ انسانی بدون کمک و یاری دیگران نمی‌تواند زندگی کند و همه به یاری یکدیگر در زندگی نیاز دارند.

رییس بهزیستی آمل به نقش برجسته خیرین در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز جامعه بیش از گذشته نیازمند خیر جمعی است خیرین سرمایه‌های معنوی شهرستان هستند.

 وی با بیان اینکه کارهایی که برای رضای خدا برای محرومین و همچنین بهبود معیشت خانوادهای معتادان انجام می‌شود غیر از جهاد نیست و نوعی ایثارگری اجتماعی است، تصریح کرد: در 6 ماه اول سال بیش از 96 میلیون تومان مشارکت نقدی و مبلغ 590 میلیون تومان مشارکت غیر نقدی توسط خیرین آمل اهدا شد که بیش از 100 درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشتیم.

 حسین‌زاده با اشاره به آمار مراکز درمانی اعتیاد خاطرنشان کرد: حدود 1600 نفر در 6 ماه اول سال در مراکز درمان اعتیاد و کمپ‌های بهزیستی جهت درمان اعتیاد مراجعه کردند که حدود 8 درصد از بیماران خانم‌ها هستند و حدود 45 درصد آنها زیر 29 سال سن دارند و از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

 وی در ادامه یکی از ابزارهای مهم توانمندسازی برای جامعه هدف بهزیستی را داشتن تحصیلات عنوان کرد و افزود: مددجو باید تحصیلات مقدماتی داشته باشد تا بتوانیم مهارت زندگی و حرفه‌آموزی را به آنها آموزش دهیم.

 این مسئول با بیان اینکه معلولین و مددجویان بهزیستی را باید بازتوانی کنیم تصریح کرد: در بهزیستی آمل نزدیک به 200 نفر بی‌سواد وکم‌سواد تحت پوشش بهزیستی هستند که مقرر شد از مربیانی تحصیل‌کرده جامعه هدف بهزیستی برای آموزش آنها استفاده شود.