کنفرانس ملی "سلامت اجتماعی" در رشت گشایش یافت

کنفرانس ملی "سلامت اجتماعی" در رشت گشایش یافت

کنفرانس ملی

نخستین کنفرانس ملی "سلامت اجتماعی" در دانشگاه گیلان در رشت آغاز به کار کرد.

محمد مهدی پسندیده ظهر امروز در نخستین کنفرانس ملی سلامت اجتماعی در دانشگاه گیلان اظهار داشت: این کنفراس ملی با رویکرد معلولان و سالمندان از امروز به‌مدت دو روز در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

رئیس کنفرانس ملی سلامت اجتماعی با اشاره به اینکه نخستین کنفراس ملی سلامت با شعار "سلامت، آموزش و شادکامی برای همه" به‌مدت دو روز در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود گفت: هدف از برگزاری این‌ کنفرانس ارتقاء امید و کارآمدی در جامعه است.

پسندیده با بیان اینکه بیش از 100 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی سلامت اجتماعی ارسال شده است تاکید کرد: 70 مقاله پس از داوری و بررسی در راستای ارائه در این کنفرانس پذیرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه 30 مقاله در این کنفرانس به‌صورت شفاهی و 40 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود بیان کرد: ظرفیت‌های گسترده‌ای در جامعه وجود دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها توان‌ اجتماعی مردم را به‌سوی سلامت سوق داد.

رئیس کنفرانس ملی سلامت اجتماعی استان گیلان سلامت روانی اجتماعی را ضرورت یک جامعه موفق و سالم عنوان کرد و گفت: بر اساس سلامت روانی و اجتماعی می‌توان روابط مطلوب داشته و شادکامی را در جامعه افزایش دهیم.

پسنیده شادکامی اجتماعی در جامعه را موجب افزایش تعهد و تعلق در جامعه دانست و با بیان اینکه جامعه این چنینی پویا و فعال است خاطرنشان کرد: رشد و بالندگی افراد در جامعه‌ای با سلامت اجتماعی فراتر و گسترده‌تر از دیگر ملت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر افراد دیدگاهی منفی به جامعه خود داشته باشند آسیب‌ها و بزهکاری‌ها در آن جامعه افزایش می‌یابد تصریح کرد: عدم سلامت اجتماعی بر شناخت و خلاقیت افراد تاثیرگذار است و موجب کاهش کارایی فرد می‌شود.

 رئیس کنفرانس ملی سلامت اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: نخستین کنفرانس ملی سلامت اجتماعی در رشت تلاش دارد تا با کمک به مردم و آموزش پایدار مسئولیت‌پذیری، حس شادکامی و رضایت اجتماعی را برای افراد به ارمغان آورد.

پسندیده با بیان اینکه کنفرانس ملی سلامت به‌مدت یک سال در شورای علمی سه دانشگاه پیام‌نور، گیلان و دانشگاه علوم پزشکی مصوبه داشته و مطرح شده است گفت: کنفرانس ملی سلامت اجتماعی استان گیلان تنها کنفرانس ملی کشور است که در شورای پژوهشی سه دانشگاه معتبر مصوبه دارد.