اعطای وسایل کمک توانبخشی به معلولان طی ماه های آینده

اعطای وسایل کمک توانبخشی به معلولان طی ماه های آینده

اعطای وسایل کمک توانبخشی به معلولان طی ماه های آینده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه ۳ هزار و ۷۹۶ نابینا و کم بینا وجود دارد که از این تعداد قریب به یک هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

 به مناسبت روز جهانی عصای سفید مراسمی گرامیداشتی به همین منظور با حضور مسئولان بهزیستی استان و جمعی از روشندلان تحت پوشش در محل اداره بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.

 دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در این مراسم اظهار کرد: تعداد نابینایان در استان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است.

به گفته وی، در استان کرمانشاه 3 هزار و 796 نابینا و کم بینا وجود دارد که از این تعداد قریب به یک هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، عنوان کرد: عصای سفید نابینایان طبق مصوبه هیئت دولت وارد قوانین راهنمایی و رانندگی شده و به معنای ایست است و از سویی دیگر ویلچر نیز وسیله نقلیه محسوب می شود.

دکتر قادری، با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان، بیان داشت: با تصویب این قانون که در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بازنگری است، خدمات ارائه شده به جامعه هدف معلولان مطلوب می شود.

وی از وجود 70 دانشجوی موفق و 130 دانش آموز تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بسیاری از مددجویان روشندل توانسته با کارآفرینی موفق باشند.