قانون جامع حمايت از معلولان به پشتوانه محکم اجرايي نياز دارد

قانون جامع حمايت از معلولان به پشتوانه محکم اجرايي نياز دارد

قانون جامع حمايت از معلولان به پشتوانه محکم اجرايي نياز دارد

نماينده مردم همدان در مجلس، با اشاره به اعلام آمادگي مجلس براي بازنگري در قانون جامع حمايت از معلولين، بر ضرورت تعامل دولت و مجلس با يکديگر براي فراهم کردن زمينه حضور فعال نابينايان در جامعه تاکيد کرد.
حميدرضا حاجي بابايي نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با صدور پيامي روز 24 مهر(15اکتبر) روز جهاني نابينايان تبريک گفت، که متن پيام آن به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
در سال 1950 ، سازمان آموزشي، علمي، فرهنگي ملل متحد (يونسکو) و شوراي جهاني نابينايان در جلسه اي مشترک، قانون" عصاي سفيد " را بررسي و تصويب کردند و روز 15 اکتبر برابر با 23 مهر ماه را روز جهاني" عصاي سفيد" يا روز جهاني " ايمني نابينايان " اعلام نمودند.
اقشار مردم و نابينايان براي حمايت از منافع خود‌، از تمام مفاد قانون عصاي سفيد بايد مطلع باشند، در ميان وسايل کمک حرکتي نابينايان، مي توان عصاي سفيد را به عنوان پرچم استقلال آنان قلمداد کرد.
در جامعه متعالي شرايط زندگي گروههاي مختلف در کنار يکديگر با کمترين محدوديت مهيا مي‌شود، با نظر به توانمندي روشندلان، متناسب سازي در ابعاد فيزيکي‌، آموزشي و تربيتي مي‌تواند به بروز استعدادها و توانمندي‌هاي دانش آموزان منجر شود.
با تبريک روز جهاني نابينايان که مقدمه‌اي براي حضور فعال اجتماعي اين گروه است، برخود فرض مي دانم، درمجلس با تعامل موثر با دولت در جهت بازنگري قانون جامع حمايت از معلولين و ايجاد پشتوانه‌هاي اجرايي براي آن، زمينه هاي بهزيستي و رفاه‌، آموزش و اشتغال نابينايان را مهيا سازيم‌.