مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان:

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان:

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان:

اوضاع مناسب‌سازی در لرستان مناسب نیست

 مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی لرستان گفت: اوضاع مناسب‌سازی در استان مناسب نیست.

الهام ناظری اظهار کرد: تغییر مدیریت‌ها و مناسب باعث شده خیلی از کارها به تعویق می‌افتد و یا به فراموشی سپرده می‌شود. 

وی با بیان اینکه اوضاع مناسب‌سازی در استان مناسب نیست، تصریح کرد: خبرهای خوبی از مناسب‌سازی به ما نمی‌رسد و این درحالیست که حتی کسانی که مناسب‌سازی می‌کنند المان‌های شهری را رعایت نمی‌کنند. 

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی لرستان اضافه کرد: تمام چیدمان‌های شهری در معماری و شهرسازی مشخص هستند و این درحالیست که مناسب‌سازی در خرم‌آباد اجرایی نمی‌شود و شهرداری به تنهایی راه به جایی نمی‌برد. 

 ناظری گفت: آسانسورها در مکان‌های تجاری و درمانی براساس استانداردها ساخته نشده است و در برخی پروژه‌ها همان موانع و پله‌ها وجود دارد؛ به عنوان مثال ساختمان پزشکان خیابان شهدا 5 پله ساخته و سپس آسانسور تعبیه شده است و این درحالیست که نظام مهندسی، شهرداری و مردم باید بخواهند تا مناسب‌سازی صورت گیرد. 

 وی با تأکید بر اینکه در لرستان مناسب‌سازی به سنگ‌فرش شیاردار ختم شده است، عنوان کرد: عدم آگاهی معماران و پیمانکار از ضوابط شهرسازی یکی از مشکلات اساسی مناسب‌سازی است، حتی در آسانسورها دکمه آسانسور خط بریل نیست. 

 مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی لرستان با بیان اینکه با روند رو به رشد سالمندی در استان مواجه‌ایم، اظهار کرد: مهندسین در حالی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند که مناسب‌سازی رعایت نمی‌شود و حتی پارک مناسبی برای جانبازان و معلولین نداریم و از لحاظ دسترسی هنوز به حدی نرسیدیم که همه افراد جامعه را ببینیم. 

 ناظری یادآور شد: 11 محله از  شهرستان استان برای مناسب‌سازی مشخص شدند که این محلات در شهرستان‎های بروجرد (بلوار شهدای آتشنشان(پردیس))، دورود (بلوار 45 متری)، الیگودرز (شهرک الغدیر)، کوهدشت(خیابان صاحب‌الزمان)، نورآباد(خیابان امام خمینی)، سلسله(خیابان کهمان)، ازنا(خیابان امام خمینی)، پلدختر(خیابان 7 تیر از میدان شهید بهشتی تا چهارراه سلمان فارسی)، سراب دوره(میدان امام حسین خیابان فرهنگ) و رومشگان هستند. 

وی با گلایه‌مندی از اینکه هنوز اطلاعات کاملی از روند رو به رشد و تکمیل این محله‌ها با وجود مکاتبات متعدد دبیرخانه و پیگیری مدیرکل امور شهری استان از محله‌های بدون مانع به دستمان نرسیده است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال شهرداری‌ها موظف هستند که این محله‌ها را تکمیل و ضوابط معماری و شهرسازی را اعمال کنند.