برگزاری سمینار زندگی معلولان در شهرستا ن ملارد

برگزاری سمینار زندگی معلولان در شهرستا ن ملارد

برگزاری سمینار زندگی معلولان در شهرستا ن ملارد

در این مراسم که با حضور دکتر نحوی نژاد ( معاونت توانبخشی بهزیستی کشور)، مهندس رضایی ( مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور) ، مجتبی شاهقلیان (معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری)، معصومه بیات (رئیس اداره اجتماعی فرمانداری)، مرتضی قربانی (رئیس اداره بهزیستی) و.... و همچین با شرکت بیش از 200 نفر از معلولان جسمی و ضایعه نخاعی برگزار شد، اساتید کشور ژاپن با نمایش فایل های آموزشی و نیز اجرای حرکات ورزشی برای جلوگیری از زخم بستر که این مشکل زندگی مستقل معلولان ضایعه نخاعی را دچار اختلال کرده، آموزش دیگر در خصوص استفاده صحیح معلولان از توالت فرنگی و تلاش در جهت بالابردن توانایی دیگر اعضای بدن و نیز بالا نگه داشتن فرد از لحاظ روحی و اجتماعی صحبت کردند.

طی این مراسم دکتر نحوی نژاد ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این سمینار گفت: یکی از اهداف سازمان تلاش در جهت استقلال هرچه بیشتر معلولان و توانمند کردن آنهاست و در خصوص معلولان ضایعه نخاعی نیز باید با پیگیری مستمر نیاز این عزیزان به مراکز توانبخشی را به حداقل رساند.

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص قانون 3 درصدی اشتغال معلولان و نیز لزوم مناسب سازی صحیح اماکن عمومی و کاهش ساعت کار معلولیت مطرح کردند.

استاد ژاپنی این مراسم در خصوص تلاش های کشور ژاپن برای هرچه مستقل تر کردن معلولان صحبت و فیلم هایی از افراد معلول که کاملا مستقل به فعالیت های اجتماعی می پردازند را نمایش دادند. از دیگر مسایل مطرح شده در این سمینار آموزش ورزش های ویژه معلولان مانند اسکی با ویلچر و معرفی وبسایت های مربوطه بود.

در حاشیه این سمینار معلولان سوالات خود را مطرح و بازی های آموزشی هم اجرا شد.

مرتضی قربانی هم ضمن تشکر از اساتید و همچنین تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم گفت : به یاری مسئولان تغییرات بسیار خوبی در خصوص افزایش مبلغ مستمری و همچنین ارائه خدمات کمک توانبخشی و تجهیزات پزشکی صورت گرفته است .

وی در ادامه افزود : در بحث مناسب سازی در شهرستان ملارد اقدامات خوبی صورت گرفته بیش از 20 جایگاه پارک ویژه معلولان و نیز تلاش هایی در جهت فرهنگ سازی در مورد رعایت حق معلولان ، جلسات آموزشی جهت ادارات شهرستان و تاکید بر مناسب سازی ادارات انجام شده و همچین بسته های حمایتی برای معلولین در نظر گرفته شده است.