معابر تهران به هيچ وجه وضعيت مناسبي براي معلولين ندارد

معابر تهران به هيچ وجه وضعيت مناسبي براي معلولين ندارد

معابر تهران به هيچ وجه وضعيت مناسبي براي معلولين ندارد

عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران، ري و تجريش با اشاره به اينکه وضعيت معابر تهران به هيچ وجه براي عبور و مرور معلولين مناسب نيست، گفت: بايد کميته اي در شورا تشکيل شود تا به اين وضعيت سامان دهي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از تهران سما، محمد جواد حق شناس در رابطه با معضل معابر تهران براي عبور و مرور معلولين در سطح شهر، گفت: وضعيت معابر شهري به هيچ وجه براي عزيزان معلول و جانباز مناسب نيست و از اين بابت ما وضعيت شهرمان به هيچ وجه قابل قبول نيست.
وي افزود: معلولين متاسفانه ضمن اينکه از درد معلوليت رنج مي برند، به دليل نبودن فرهنگ مناسب شهري، نمي توانند در سطح شهر، محل کار يا محل زندگي از حداقل استانداردها برخوردار باشند و جامعه نتوانسته اين ملزومات را براي آن ها فراهم کند که اين نيازمند بازنگري کلي در نگرش عموم جامعه نسبت به وضعيت معلولين است.
حق شناس در ادامه تصريح کرد: کشور ما جزو يکي از پر تصادف ترين کشورهاي جهان قرار دارد و رقم تلفات آن پرتعداد است، به همين دليل اين موضوع تعداد معلولين ناشي از تصادفات را هم به حجم معلولين کشور اضافه کرده و اين باعث افزايش معلولين کشورمان از ميانگين جهاني است.
عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران، ري و تجريش با اشاره به راهکارها براي حل معضلات شهري معلولان، اظهار کرد: ما بايد به سمت شکل دادن يک کميته دائم در صحن شورا و در زير مجموعه کميسيون فرهنگي و اجتماعي برويم، بعد از شکل گيري اين کميته بايد تسهيلات، زمينه ها و برنامه هايي که وضعيت زندگي شهري را براي معلولين فراهم مي‌کند به شورا ارايه شود، قطعا بررسي‌ها و اقدامات در اين حوزه و نتايج آن مورد حمايت شورا قرار خواهد گرفت.
وي خاطرنشان کرد: باور داريم مهم ترين و بهترين اقدامي که مي توان براي بهبود وضعيت عبور و مرور معلولين صورت داد، به کار گرفتن مشارکت همگاني است زيرا امکانات شهرداري و مقدورات شورا به حدي نيست که بتواند تحولات اساسي در اين حوزه ايجاد کند، اين کار بايد با مشارکت عموم مردم انجام شود.
حق شناس ادامه داد: هم چنين بايد استانداردها، قوانين و ضوابطي در نظر گرفته شود تا معماري اماکن عمومي و ساختمان‌هاي جديدي که ساخته مي‌شوند، به گونه اي باشد که پله، آسانسور و معابري براي دسترسي و نقل و انتقال راحت معلولين را فراهم آورد.