راه‌اندازی کمپین‌های کمک به نیازمندان تا اوایل مهر ماه

راه‌اندازی کمپین‌های کمک به نیازمندان تا اوایل مهر ماه

راه‌اندازی کمپین‌های کمک به نیازمندان تا اوایل مهر ماه

قائم مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور گفت: کمپین‌های کمک به نیازمندان تا اوایل مهر ماه با هدف کمک به نیازمندان و نهادینه کردن کار خیر و ارائه تسهیلات به افراد راه‌اندازی می‌شود. هدف از راه‌اندازی این کمپین‌ها نهادینه کردن کار خیر و ارائه تسهیلات به افراد است به طوری که بتوانند در خانه از طریق وسایل ارتباط جمعی به نیازمندان و معلولین بهزیستی کمک کنند.

کوزه‌گر ظهر امروز (۳۱ مرداد ماه) در نشست تخصصی با خیرین بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: پذیرش مسئولیت اجتماعی در فرهنگ و تمدن ما ریشه دارد و کار نیک کردن، شاد کردن و دستگیری از نیازمندان یک نوع مسئولیت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند همه مسائل و مشکلات مردم را پاسخگو باشد، افزود: خیرین و موسسات خیریه شکل گرفتند تا بتوانند نیازهای مردم را پاسخگو باشند و ما در زمینه‌های مسئولیت اجتماعی و نهادهای غیردولتی پیشرو هستیم.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی و اشتغال با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ خیر در سامانه بهزیستی کشور ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: ۵۶۰‌میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط خیرین جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از امورات از جمله خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر به سازمان بهزیستی واگذار شده، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات سازمانی، از خیرین در راستای خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر کمک می‌گیریم.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: دبیرخانه مسئولیت اجتماعی در سازمان بهزیستی شروع به کار کرده که ما می‌توانیم از تک تک افراد، داوطلبان خیر، پزشکان و همه اقشار فهیم دعوت کنیم تا با ثبت‌نام خود در سامانه بهزیستی ما را در این امر خطیر یاری کنند.

کوزه‌گر از همایش بزرگ مسئولیت اجتماعی خبر داد و افزود: قصد داریم سالی یکبار همایش بزرگ مسئولیت اجتماعی را برگزار کنیم و افراد موفق در این زمینه تندیسی از طرف رییس‌جمهور دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همایش ملی خیرین در شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: این همایش با هدف تقدیر از خیرین و نیکوکارانی که در راستای نهادینه شدن نیکوکاری و مسئولیت اجتماعی گام برمی‌دارند برگزار می‌شود.