رویکرد جدید سازمان بهزیستی کشور برقراری ارتباط و تبادل تجربیات با سایر کشورها است

رویکرد جدید سازمان بهزیستی کشور برقراری ارتباط و تبادل تجربیات با سایر کشورها است

رویکرد جدید سازمان بهزیستی کشور برقراری ارتباط و تبادل تجربیات با سایر کشورها است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: رویکرد جدید بهزیستی کشور برقراری ارتباط و تبادل تجربیات با سایر کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته در حوزه نگهداری سالمندان، معلولان و افراد کم توان ذهنی است.

انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از ساختمان اداری و آموزشی موسسه خیریه کهریزک گفت: هدف اصلی در رویکرد جدید سازمان بهزیستی کشور پیاده سازی روش های نوین علمی و به کاری گیری این روش ها در آموزش مددکاران، دانشجویان و نگهداری مددجویان داخل کشور است.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور در سطح بین الملی موسسه خیریه کهریزک را نمونه خوبی در داخل کشور معرفی کرده به طوری که امروز این موسسه مورد توجه مسئولان کشورهای توسعه یافته است.
وی تجربیات موسسه خیریه کهریزک را در نگهداری مددجویان بسیار مفید و کاربردی برای سایر موسسات داخل کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: موسسه خیریه کهریزک با تجربه و ظرفیتی که در طول سال های متمادی در این حوزه کسب کرده است می تواند با ایجاد دانشگاه در زمینه نگهداری سالمندان، کودکان کم توان ذهنی، اوتیسم و معلولان، دانشجو و مددکار تربیت کند.
محسنی بندپی موسسه خیریه کهریزک را محلی مناسب برای تمرکز فعالیت نیکوکاران و انجام کارهای خیر جمعی دانست و یادآور شد: اعتمادی که مردم در خصوص این موسسه پیدا کرده اند حاصل تلاش های صادقانه مدیران مختلف موسسه کهریزک در طول سالیان متمادی است که باید این اعتماد به طور پیوسته و مستمر حفظ شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت با حذف برخی بروکراسی های اداری و موانع قانوی به دنبال گسترش موسسات خیریه است.
در ادامه این برنامه مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه موسسه خیریه کهریزک بیماران ام اس و سالمندان را تحت پوشش خود دارد گفت: شاخص اصلی جذب مددجویان در موسسه خیریه کهریزک بی کسی و فقر مددجویان است و در حال حاضر موسسه خیریه کهریزک 1 هزار و 750 نفر مدد جو دارد که توسط 900 کارمند این موسسه و خیرین مورد رسیدگی قرار می گیرند.
محمدرضا صوفی نژاد در خصوص ساختمان اداری و آموزشی جدید این موسسه اظهار داشت: این ساختمان در دو طبقه با زیر بنای 2 هزار و 838 مترمربع با اعتبار هر متر 1 میلیون و 900 هزار تومان در 26 ماه ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: مجوز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در این ساختمان گرفته شده است و به زودی اولین گروه دانشجوها اولین پودمان خود را خواهند گذراند.
مراسم بهره برداری از ساختمان اداری و آموزشی موسسه خیریه کهریزک روز سه شنبه با حضورمحسنی بندپی رئیس بهزیستی کشور، باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران و جمعی از مسئولان و خیرین در این موسسه برگزار شد.
آسایشگاه خیریه کهریزک (مرکز نگهداری، آموزش و توانبخشی معلولین و سالمندان) در جاده قدیم قم تهران، کهریزک واقع شده است.