زنان ملی پوش بوچیا برای حضور در رقابت های جهانی آماده می شوند

زنان ملی پوش بوچیا برای حضور در رقابت های جهانی آماده می شوند

زنان ملی پوش بوچیا برای حضور در رقابت های جهانی آماده می شوند

رئیس انجمن بوچیا فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با اعلام اعزام تیم ملی بوچیا زنان به رقابت های جهانی گفت: به منظور حضور آماده ورزشکاران در رقابت های جهانی اردوی آماده سازی این تیم پس از برگزاری رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی آغاز می شود.

 سید مسعود طباطبایی ادامه داد: رقابت های جهانی بوچیا در سطوح مختلف سنی برگزار می شود که مسابقات امسال رده سنی بزرگسالان به صورت انتخابی و در قالب رقابت های قهرمانی آسیا در کشور هنگ کنگ برگزار شد و تیم ملی بوچیا زنان سهمیه ورود به مسابقات جهانی را به دست آورد .
به گفته طباطبایی در رده سنی جوانان نیز مسابقات جهانی ویژه 13 تا 19 سال برگزار می شود.
وی افزود: ملی پوشان کشورمان در مسابقات دوره های گذشته شرکت کرده اند و امیدواریم در این دوره نیز عملکرد خوبی داشته باشند و در آینده نزدیک اتفاق خوبی برای بوچیا رخ دهد تا دغدغه اعزام نداشته باشیم.
رئیس انجمن بوچیا ادامه داد: رشته بوچیا با مشکل کمبود تجهزات مواجه است، از حدود 12 سال قبل این رشته وارد رقابت های جهانی و پارالمپیک شده بنابراین تغییراتی در این رشته اتفاق می افتد که نیازمند لوازم و تجهیزات جدید می شویم .
طباطبایی ادامه داد: امیدوارم به استانداردهای این رشته نزدیک شویم ضمن اینکه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین هم در زمینه خرید توپ، ساخت رمپ ها و خرید تجهیزات مساعدت کرده است، اما هنوز با استانداردهای لازم فاصله داریم.
وی اظهار امیدواری کرد تا با آماده سازی بهتر تیم و کسب نتیجه بالا در مسابقات جهانی این تیم بتواند از حمایت های بیشتر فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک بهره مند شود.