ایران قطب رشته های پارا المپیکی در جهان است

ایران قطب رشته های پارا المپیکی در جهان است

ایران قطب رشته های پارا المپیکی در جهان است

رئیس فدراسیون ورزش‌ های جانبازان و معلولان:

ایران قطب رشته های پارا المپیکی در جهان است

مشهد- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش ‌های جانبازان و معلولان گفت: براساس اعلام فدراسیون جهانی جانبازان و معلولان، ایران یکی از برترین کشورهای دنیا در زمینه توسعه ورزش بین جانبازان و معلولان و قطب رشته های پارا المپیکی در جهان است.

 

محمود خسروی وفا روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مشهد افزود: معلولین توانایی های بسیار دارند که ورزش بیشترین نمود را برای نمایش این توانمندی ها دارد.
وی اظهار کرد: رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولین و افتخار آفرینی در بازی های بین المللی و پارا المپیک از برکات انقلاب اسلامی است.
وی گفت: ورزشکاران معلول ایران به سفیران فرهنگی تبدیل شده اند که به آن افتخار می کنیم.
خسروی وفا افزود: فدراسیون جانبازان و معلولین ایران هم اکنون در عرصه بین المللی دارای رتبه برتر است و رئیس جهانی این فدراسیون از ایران، برزیل و چین به عنوان برترین کشورها در این حوزه نام می برد.
وی با بیان اینکه امروزه زهرا نعمتی، سیامند رحمان و ساره جوانمردی، مررزهای ناتوانی را شکسته اند، اظهار کرد: ایرانیان معنای دیگری را از اراده و تلاش به نمایش گذاشته اند.
وی گفت: مجلس و دولت حمایت های مناسب از فدراسیون ورزش‌ های جانبازان و معلولان داشته و ظرفیت های قانونی بسیار در وزارتخانه ها و نهادهای اجتماعی برای حمایت از این ورزش ایجاد شده است.
رئیس فدراسیون ورزش‌ های جانبازان و معلولان به ارزیابی پیوسته فعالیت هیات های ورزشی در استانها اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی به دلیل فعالیت های مطلوب رتبه نخست را در بین تمام استان های کشور در حوزه ورزش‌ های جانبازان و معلولان دارد.

* ظرفیت ارزشمند خراسان رضوی در توسعه ورزش جانبازان و معلولین
خسروی وفا به برگزاری مراسم تجلیل از 145 ورزشکار مدال آور پارا المپیک طی شهریور ماه سال جاری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در حاشیه این مراسم نشست هیات رئیسه فدراسیون نابینایان و فدراسیون جانبازان و معلولین نیز در مشهد برگزار می شود.
خسروی وفا اظهار کرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ظرفیت های عرصه ورزش جانبازان و معلولین در استان طی سال جاری 2 برابر خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیار ارزشمند و ورزشکاران بسیار مستعد در حوزه ورزش جانبازان و معلولین است که در سطح ملی و بین المللی عناوین بسیار کسب کرده اند.
کوروش صبوریان افزود: میزبانی از مسابقات بین المللی در شهر مشهد یکی از فرصت های ارزشمندی است که فدراسیون جانبازان و معلولین می تواند از آن استفاده کند.
هم اکنون بیش از 800 ورزشکار در رشته های مختلف هیات ورزشی جانبازان و معلولین خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.