افتتاح مرکز توان بخشی و 11 واحد مسکن خانواده‌های دو معلولی در لنده

افتتاح مرکز توان بخشی و 11 واحد مسکن خانواده‌های دو معلولی در لنده

افتتاح مرکز توان بخشی و 11 واحد مسکن خانواده‌های دو معلولی در لنده

با حضور مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد و شورای اداری شهرستان لنده مرکز توان بخشی معلولان و مسکن خانواده های دو معلولی در این شهرستان افتتاح شد.

علیرضا موسوی امجد در افتتاح مرکز توان بخشی و مسکن معلولین شهرستان لنده ضمن تبریک هفته بهزیستی افزود:یکی از مهم ترین اولویت کاری نهاد بهزیستی در جامعه توانمند کردن افرادی است که در جامعه به آنها به عنوان افراد بی بضاعت و ناتوان نگاه می شود.

وی بیان کرد: در مرکز توان بخشی معلولان زیر 14 سال کار درمانی، گفتار درمانی، کاردرمانی ذهنی، دادن یک وعده غذای گرم و در نهایت ایجاد محیطی آرام و امن برای معلولین ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه وبویر احمد خاطرنشان کرد: هدف بهزیستی تنها افراد تحت پوشش نیست بلکه کل جامعه را برای آگاهی بخشی سلامت و رویکرد پوشش می‌دهد.

موسوی امجد با اشاره به افتتاح نمادین مسکن معلولین به نیابت از 11 واحد مسکن در شهرستان لنده عنوان کرد: کل سهمیه استان کهگیلویه وبویر احمد26 واحدمسکن بوده است که این شهرستان توانسته 11 واحد مسکن آن را با اعتبار 350میلیون تومان برای خانواده های دو معلولی و سه معلولی آماده کند.

وی با بیان اینکه  سازمان بهزیستی براساس برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی شناخته شده شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف بهزیستی، شناسایی آسیب های اجتماعی، شناسنامه دار کردن آسیب های اجتماعی و تعیین آنها در جامعه است.

موسوی امجد اضافه کرد: با توجه به آمار بالایی معلولیت در این استان و کشور ایران برای جلوگیری از معلولیت تمام زوج های جوانی که قصد ازدواج دارند به صورت رایگان مشاوره ژنتیکی خواهند شد.