خدمات به معلولان در کشوری که جنگ را گذرانده اولویت دارد

خدمات به معلولان در کشوری که جنگ را گذرانده اولویت دارد

خدمات به معلولان در کشوری که جنگ را گذرانده اولویت دارد

زهرا احمدی پور در مراسم روز ' موزه و معلول' اظهار کرد: محدودیت برای معلولان ،خاص ایران نیست ، اما به نسبت تجارب خوبی که در ارائه خدمات به آنها در دنیا صورت گرفته ما موضوع را جدی نگرفته ایم.
وی که در محوطه اصلی فضای باز کاخ گلستان سخن می گفت ادامه داد: در سال 2017 که شعار 'گردشگری برای همه ' به عنوان شعار سال برگزیده شده باید فضاهای گردشگری و اقامتی در حد امکان برای معلولان مناسب سازی می شد؛ به همین منظور برنامه های مناسبی در استان ها برای ساماندهی موزه ها ، مجتمع ها و رستوران های بین راهی جهت استفاده معلولان داریم .
احمدی پور افزود: به سهم خود به معلولان بدهکارم ، امیدوارم با رونمایی از سامانه ای که به زودی اماکن مناسب سفر یا استفاده معلولان را به آنها معرفی می کند ، گام کوچکی از تکلیف بزرگی که در قبال این عزیزان داریم را انجام دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد: هیچکس در هیچ نقطه ای از دنیا به دلیل محدودیت های حسی ، حرکتی از نعمت سفر محروم نشود.
** توجه به معلولان ملاک ارزیابی مدیران در سال 96
معاون میراث فرهنگی کشور نیز در این مراسم عنوان کرد: حق استفاده از امکانات مختلف برای کسانی که ناتوانی جسمی دارند به طور مساوی با دیگران باید رعایت شود .
محمدحسن طالبیان افزود: در فضاهای تاریخی مهمی چون تخت جمشید ، چغازنبیل ، شوش و پاسارگاد تسهیلات مناسبی برای استفاده معلولان انجام شده ، اما در برخی موزه های قدیم مثل کاخ گلستان مناسب سازی زمانبر و دشوار است ، اما باید تلاش کنیم در موزه های جدید مانند موزه فرش این امر محقق شود.


وی تاکید کرد: مناسب سازی فضای موزه ها برای استفاده معلولان از جمله اولویت های سال 96 برای سازمان میراث فرهنگی و ملاک های ارزیابی مدیران موزه ها خواهد بود.
دومین مراسم گرامیداشت روز موزه و معلولیت با حضور انجمن های فعال معلولان در کاخ گلستان برگزار شد.