۱۳ مدال رنگارنگ سهم ورزشکاران پارالمپیکی ایران

۱۳ مدال رنگارنگ سهم ورزشکاران پارالمپیکی ایران

۱۳ مدال رنگارنگ سهم ورزشکاران پارالمپیکی ایران

ورزشکاران فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود در این رقابت ها پایان دادند.

 بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با رقابت سه جودوکار نابینا و کم بینا آغاز شد که مهدی برجلو در وزن ۷۳- کیلوگرم و احسان موسی نژاد در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به ترتیب مقابل حریفانی از ترکیه و آذربایجان شکست خوردند و به مدال نرسیدند.  محمد شنانی در فینال وزن ۹۰- کیلوگرم مقابل شوخرات بوبوئف از ازبکستان شکست خورد و صاحب نشان نقره شد.

در ادامه مسابقات، ۱۳ دو و میدانی کار کشورمان از روز سه شنبه هفته گذشته رقابت خود را آغاز کرده و تا روز گذشته ادامه دادند که در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۷ جاوید احسانی شکیب با ۱۳ متر و ۷۴ سانتیمتر صاحب نشان نقره شد و جواد دلاکه دیگر نماینده کشورمان با ۱۳ متر و ۶ سانتیمتر به مدال برنز رسید.

 در پرتاب وزنه کلاس F۵۶ علیرضا قلعه ناصری با پرتاب ۱۰ متر و ۴۹ سانتیمتری به مدال نقره رسید و علی محمدیاری با ۱۰ متر و ۳۷ سانتیمتر صاحب گردن آویز برنز شد.

در ماده پرتاب دیسک کلاس F۵۷ جاوید احسانی شکیب با پرتابی به میزان ۴۰ متر و ۷۴ سانتیمتر عنوان پنجم را کسب کرد و مهدی مرادی با ۳۸ متر و ۸۳ سانتیمتر در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در ماده پرتاب دیسک کلاس F۵۶ علی محمدیاری با ۴۳ متر و ۸ سانتیمتر قهرمان شد و علیرضا قلعه ناصری با پرتاب ۴۲ متر و ۷۰ سانتیمتر نایب قهرمان شد.

در پرتاب نیزه کلاس F۱۳ سجاد نیک پرست با ۵۹ متر و ۱۸ سانتیمتر صاحب مدال نقره شد و سید عرفان حسینی با پرتابی به میزان ۵۵ متر و ۷۹ سانتیمتر گردن آویز برنز گرفت.

در ماده ۴ در ۱۰۰ متر کلاس T۱۱, T۱۲,T۱۳ تیم ایران با ترکیب حسین سعیدی, وحید علی نجیمی, آرش خسروی و امیر خسروانی با رکورد ۴۵ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه قهرمان شد.

در ماده پرش طول کلاس T۱۱ آرش خسروانی با رکورد ۳ متر و ۸۹ سانتیمتر عنوان چهارم را کسب کرد.

وحید علی نجیمی در فینال دوی ۴۰۰ متر با ۵۸ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه چهارم شد. امیر خسروانی و وحید علی نجیمی نیز در کلاس T۱۲ عناوین چهارم و پنجم را کسب کردند.

و سرانجام در پرتاب نیزه کلاس F۱۲ سامان پاکباز  با ۱۵ متر و ۶۹ سانتیمتر قهرمان شد و حیدری نیز با ۱۵ متر عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.