خانه های کوچک نگهداری معلولان ذهنی خفیف امسال در کشور احداث می شود

خانه های کوچک نگهداری معلولان ذهنی خفیف امسال در کشور احداث می شود

خانه های کوچک نگهداری معلولان ذهنی خفیف امسال در کشور احداث می شود

رامین رضایی  در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مرکزهای توانبخشی شبانه روزی سالمندان و معلولان استان اصفهان در مجتمع سالمندان و معلولان گلابچی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال 45 نوع از این خانه ها در 31 مرکز استان کشور توسط بخش خصوصی ساخته می شود.
وی ظرفیت نگهداری هر خانه کوچک نگهداری معلولان ذهنی خفیف را 10 نفر بیان کرد و افزود: این خانه ها توسط افراد نیکوکار و موسسه های خیریه ساخته خواهد شد.
رضایی تصریح کرد: وظیفه سازمان بهزیستی حمایت، نگهداری، توانبخشی و مراقبت سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان جسمی و حرکتی است.
مدیرکل دفتر توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی هم چنین یادآور شد: این سازمان بر اساس اصل 144 قانون اساسی، نگهداری از سالمندان و معلولان را به بخش خصوصی واگذار کرده و بر کار آن ها نظارت می کند.
به گفته وی هم اکنون 48 هزار و 500 نفر از سالمندان و بیماران روانی مزمن و معلولان در مجتمع های شبانه روزی تحت پوشش از خدمات سازمان بهزیستی برخودار هستند.
رضایی یادآورشد: افزون بر وجود مرکزهای روزانه نگهداری از سالمندان و معلولان، مرکزهای توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز در کشور راه اندازی شده که در آنها نیز 450 هزار نفر معلول و سالمند از خدمات سازمان بهزیستی بهره می برند.
نشست هم اندیشی مدیران مرکزهای توانبخشی شبانه روزی سالمندان و معلولان استان اصفهان با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای برطرف کردن این مشکلات در مجمع سالمندان و معلولان گلابچی کاشان برگزار شد.