اعطای بالاترین نشان رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به خانواده گلبار نژاد

اعطای بالاترین نشان رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به خانواده گلبار نژاد

اعطای بالاترین نشان رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به خانواده گلبار نژاد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در سفر به استان فارس با خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد دیدار کرد.  

در این مراسم رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، مسعود اشرفی، دبیر کمیته ملی پارالمپیک، مسئولان هیات و استان فارس و بنیاد شهید حضور داشتند و به مزار وی رفته و ادای احترام کردند.

در ابتدای این ملاقات که همسر و پسر مرحوم گلبارنژاد و مسئولان استان فارس حضور داشتند، مسعود اشرفی دبیر کمیته ملی پارالمپیک کشور با بیان اینکه در بازی های پارالمپیک 2016 ریو شاهد حادثه ناگواری بودیم اظهار کرد: اگر چه این بازی ها با افتخارات بسیار زیادی در دنیا برگزار شد، اما در پایان بازی ها شاهد حادثه ناگواری بودیم که از بازی های پارالمپیک 1988 سئول تاکنون روی نداده است.  
وی افزود: به هر روی این اتفاق در برخی رشته ها که ریسک بالایی دارد رخ می دهد و این حادثه برای ورزشکار ما در بازی های پارالمپیک ریو رخ داد و منجر به فوت بهمن گلبارنژاد شد.

مسعود اشرفی تصریح کرد: پس از این حادثه نتایج تحقیقات به دست ما و کمیته بین المللی پارالمپیک رسید و تیم پزشکی و کمیته بین المللی پارالمپیک مطمئن شد که این اتفاق به دلیل مشکل مسیر پیست نبوده است، اما از آنجایی که این اتفاق برای بهمن گلبارنژاد رخ داد فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک متاثر شده و پیشنهاد کرد در سفر به ایران با خانواده مرحوم گلبارنژاد ملاقات و ادای احترام کند.

دبیر کمیته ملی پارالمپیک کشور افزود: امروز نیز برای ادای احترام به مرحوم گلبارنژاد و ابراز همدردی با خانواده وی به اینجا آمده ایم.

فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک نیز مرحوم بهمن گلبارنژاد را به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران جهان معرفی کرد و افزود: مرحوم گلبارنژاد را به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران به خاطر داشته باشید.  

وی ادامه داد: هفته گذشته در مراسم اعطای نشان صنعت در ورزش شرکت کرده و در این مراسم عکس ورزشکاران بزرگی که از میان ما رفته اند به نمایش گذاشته و از آنها تقدیر شد، مرحوم بهمن گلبارنژاد هم یکی از این افراد بود و به او ادای احترام شد.
فیلیپ کریون در ادامه بالاترین نشان کمیته بین المللی پارالمپیک (پین ریاست) را به خانواده مرحوم گلبارنژاد اعطا و اظهار کرد: این نشان که از مدال پارالمپیک ارزشمندتر است را به افراد خانواده پارالمپیک می دهیم.  
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک تصریح کرد: در طول 16 سال ریاستم در کمیته بین المللی پارالمپیک این نشان را به 12 نفر هدیه داده ام و این نشان را نیز به خانواده مرحوم گلبارنژاد اعطا می کنم.  
فیلیپ کریون اظهار کرد: بالاترین نشان کمیته بین المللی پارالمپیک (پین ریاست) فقط از طریق رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به مستحقان واقعی ورزش معلولین اعطا می شود که پشت آن را من امضا کرده ام.