ورزشکاران معلول خوزستانی زیر سایه فقر

ورزشکاران معلول خوزستانی زیر سایه فقر

ورزشکاران معلول خوزستانی زیر سایه فقر

وی درخصوص مسابقات پیش‌روی خود گفت: مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی برای جهانی و انتخابی لیگ باشگاهی و همچنین پارآسیایی را پیش‌رو دارم.

متقیان در ادامه با اشاره به شرایط سخت تمرینی در استان خاطرنشان کرد: شرایط خیلی سخت است، ولی مجبور هستیم که خودمان را با این وضعیت وفق دهیم، ما رختکن نداریم و در همان زمین تمرینی‌مان زیرانداز پهن و لباس‌های‌مان را عوض می‌کنیم و مسوولان نیز از نزدیک دقیقا وضعیت ما را دیدند و قول و وعده دادند.

این بانوی پارالمپیکی اذعان داشت: از جمله افرادی که از نزدیک وضعیت ما را مشاهده کردند، آقای کیانی‌زاده مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان و آقایان ساری و الباجی نمایندگان اهواز بودند اما هیچ کاری برای‌مان انجام ندادند و صحبت‌های‌شان فقط در حد حرف بود. من از استانداری نیز درخواست کار داشتم که قول دادند اما بازهم سر حرف خودشان نماندند.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلات فعلی ما این است که رختکن نداریم و همچنین وسایل تمرینی ما فرسوده هستند، به طوری که باید جایگزین شوند. به عنوان مثال نیزه‌ای که وزن آن 500 گرم بوده است، به دلیل فرسودگی وزن آن کم شده و باید تعویض شود. به هر حال محیط‌های ورزشی در سطح حرفه‌ای هزینه‌بر هستند.

هاشمیه متقیان اظهار داشت: بعد از مسابقات پارالمپیک کسی از من نپرسید که نیاز و هدفت چیست و در کل حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد. بعد از این رقابت‌ها نفر چهارم المپیک که از استان کرمان بود، 20 میلیون تومان دریافت کرد ولی به من تنها 1 میلیون تومان دادند.

وی با بیان این‌که ما در فقر امکاناتی به سر می‌بریم، اذعان کرد: اگر کمی بیش تر حمایت می‌شدیم و اگر امکانات بیش تری برای‌مان فراهم می‌کردند، 100 درصد مدال‌های بیش تر و بهتری کسب می‌کردیم. ما اگر حمایت شویم، چه در سطح جهانی و چه پارالمپیک می‌توانیم کسب مدال کنیم.