اخبار حوزه معلولین

سالانه 30 هزار معلول به جمع معلولین کشور اضافه می‌شوند

مدیر کل بهزیستی سمنان با اشاره به نقش اختلالات بینایی در جمعیت بالای معلولین ایرانی اظهار کرد: براساس آمار رسمی سالانه 25 تا 30هزار معلول به علت اختلالات ژنتیک به مجموعه معلولین کشور اضافه می‌شود.

اطلاعات بیشتر...

دستورالعمل بهبود کیفیت زندگی و تحصیل معلولان‌ دانشگاه تهران تصویب می شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای تصویب دستورالعمل بهبود کیفیت زندگی و تحصیل معلولان‌ خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل ما امتیازات ویژه‌ای را برای دانشجویان معلول در دانشگاه قائل خواهیم شد.

اطلاعات بیشتر...

اقدامی قابل تقدیر از سوی تاکسیرانی مشهدمقدس/ معلولان بزودی تاکسی ویژه سوار می شوند

مدیرعامل تاکسیرانی مشهدمقدس گفت: تاکسی ویژه معلولان به زودی در مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود.

اطلاعات بیشتر...

مرکز توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی در بابل افتتاح شد

مرکز آموزشی و توانبخشی انجمن معلولین ضایعه نخاعی شهرستان بابل با مساعدت مالی مرتضی پرعلی گنجی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اطلاعات بیشتر...

«مناسب‌سازی و اشتغال نابینایان»

استاندار سمنان بر ضرورت تلاش برای اشتغال معلولین در دو بخش دولتی و غیردولتی تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه و مطالبه نابینایان و کم‌بینایان اشتغال است.

اطلاعات بیشتر...

ایجاد ۲۰۷ شغل برای معلولان استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۷ شغل برای معلولان استان ایجاد شد، گفت: اشتغال مهم‌ترین مسأله نابینایان است.

اطلاعات بیشتر...

اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه توانبخشی بهزیستی در کشور

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی از اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید وسایل کمک توابخشی برای معلولان و مددجویان کشور خبر داد.

اطلاعات بیشتر...

دزفول شهری نامناسب برای تردد افراد معلول و نابینا

با وجود توسعه شهرنشینی و اجرای برنامه های نوین شهرسازی هنوز هم شهر دزفول برای تردد معلولان و افراد نابینا مناسب نیست و این مشکل موجب شده تا افراد معلول و نابینا در خانه ماندن را به روبرو شدن با حوادث در خیابان ها و معابر شهری دزفول ترجیح دهند.

اطلاعات بیشتر...

ساماندهی اماکن عمومی برای استفاده جانبازان و معلولان در البرز

امیر غفرانی روز یکشنبه در دهمین مراسم بزرگداشت روز پارا المپیک در کرج با اشاره به ساماندهی اماکن ورزشی با هدف استفاده همه اقشار جامعه اظهار داشت: درصدد هستیم تا ساختمان های دستگاه های اجرایی و اداری استان را برای رفت وآمد معلولان وجانبازان مناسب سازی کنیم .

اطلاعات بیشتر...

ایجاد غرفه های خود اشتغالی برای نابینایان ورامین

رییس شورای شهر ورامین در دیدار با روشندلان این شهر، گفت: ایجاد غرفه های خوداشتغالی برای روشندلان و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در دوره پنجم شورای اسلامی ورامین پیگیری می شود.

اطلاعات بیشتر...

تقدیر از 30 مدال آور خراسانی پارا المپیک در مشهد

مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: ورزشکاران جانباز و معلول همواره نشان‌ داده ‌اند که می توانند در رشته های مختلف برای کشور افتخار آفرینی کنند.

اطلاعات بیشتر...

راه اندازی مشاغل خانگی جهت اشتغال معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نابینایان: تشکیل “ستاد اشتغال معلولان”/اشتغال خانگی راه‌اندازی می‌شود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان نابینایان تاکید کرد: برای پیگیری درخواست‌های روشن‌دلان با وزیران ارتباطات، آموزش و پرورش و ارشاد رایزنی می‌کنیم و ستادی برای اشتغال معلولان تشکیل خواهیم داد.

اطلاعات بیشتر...

اعطای وسایل کمک توانبخشی به معلولان طی ماه های آینده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه ۳ هزار و ۷۹۶ نابینا و کم بینا وجود دارد که از این تعداد قریب به یک هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

اطلاعات بیشتر...

مناسب سازی فضاهای عمومی شهر برای معلولان

شهردار رشت گفت: "در آینده نزدیک از سوی شهرداری شرایط بهره مندی امکانات توسط معلولان و جانبازان چه در پارک ها،چه در حمل و نقل عمومی فراهم خواهد شد."

اطلاعات بیشتر...

لزوم مناسب سازی ادارات استان مرکزی برای تردد جانبازان و معلولان

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع جانبازان بصری (جانبازان چشمی) استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: همسطح سازی اصولی در ورودی ها و گذرگاه های شهری و همچنین نصب نصب علایم و تابلوهای راهنما برای سهولت و ایمن سازی تردد این قشر از سوی شهرداری های استان ضروریست.

اطلاعات بیشتر...

طراحی بسته حمایتی جدید با 17 خدمت برای خانواده‌های 5 معلول به بالا توسط بهزیستی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، از طراحی بسته حمایتی جدیدی با 17 خدمت برای خانوارهای 5، 6 و 7 معلول خبر داد و گفت: چنانچه بودجه این طرح مصوب شود، ممکن است یارانه این خانوارها ماهانه به 2 میلیون تومان افزایش یابد.

اطلاعات بیشتر...

اجرای مصوبات برای تردد معلولان و نابینایان

عضو سابق شورای شهر تهران از مدیریت شهری خواست توجه ویژه‌ای را به اجرای مصوبات شورای در ادوار گذشته در بخش‌‌های مختلف از جمله مصوبات معلولان، سالمندان و کودکان داشته باشند.

اطلاعات بیشتر...

قانون جامع حمايت از معلولان به پشتوانه محکم اجرايي نياز دارد

آمادگي مجلس براي بازنگري در قانون جامع حمايت از معلولان

اطلاعات بیشتر...

جانبازان و معلولان هرمزگانی رایگان از موزه‌ها بازدید می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: فردا ۲۴ مهرماه به مناسبت روز ملی پاراالمپیک، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان برای جانبازان و معلولان رایگان است.

اطلاعات بیشتر...

۵۷ هزار متر مربع اصلاح سازی معابر در شهرستان سلسله انجام شد

معاون فرماندار سلسله با اشاره به وجود ۲۰۰۰ هزار معلول جسمی- حرکتی در شهرستان سلسله، گفت: مطابق آمار ارائه شده، تاکنون در مجموع بیش از ۵۷ هزارمتر مربع اصلاح سازی معابر در شهرستان سلسله انجام گرفته است.

اطلاعات بیشتر...
اولین  قبلی  ...  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  ...  بعدی  آخرین